• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Upamtite broj 19833, prijava je anonimna: “Pokaži rispekt – reaguj na hejt”

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nažalost, digitalno nasilje je sve češći problem sa kojim se suočavaju mladi u Srbiji

  • 0
nasilje na internetu Foto: Shutterstock

Danas je, u jednom beogradskom hotelu na Dorćolu, organizovana panel diskusija povodom lansiranja kampanje “Pokaži rispekt – reaguj na hejt”.

Kampanja kreće 18.09, a traje do 30.11.2023. U tom periodu biće lansirana i edukativna platforma clipsyprotivhejta.com, na kojoj će biti dostupni vodiči za reagovanje i prevenciju digitalnog nasilja - za mlade, roditelje i nastavnike.

Tema panela je Nasilje u digitalnom okruženju, kao jedan od najvećih izazova sa kojima se mladi suočavaju danas, zatim prevencija nasilja, i pristup rešavanju problema.

Događaj je upriličen u organizaciji brenda Clipsy kompanije PepsiCo, Propulsiona i uz podršku Ministarstva informisanja i telekomunikacija.

Prisutnima su se obratili predstavnici ministarstva i kompanija, zatim psiholog Dragan Ilić i edukatorka Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu, Emina Beković.

- Mi, između ostalog, edukujemo decu da internet nije samo zabavan, i učimo ih kako da prepoznaju da li su žrtve nasilja na mreži - istakla je Beković.

Kampanja protiv digitalnog nasilja, Clipsy Foto: Telegraf.rs

Ilić je, kao stručnjak iz psihologije, ali i predstavnik medija, rekao da živimo u svetu u kojem su analogni i digitalni svet celina za decu i mlade ljude, dok neke starije generacije i te kako prave razliku između ta dva "sveta".

- Mediji su verovatno najslabija karika u lancu zaštite digitalnog nasilja, jer se izveštava senzacionalistički, a manjka prave edukacije. Deca, nažalost, zbog svoje emocionalne nezrelosti često nisu svesna opasnosti na internetu - kaže Ilić.

Edukatorka Emina kaže da mnogi roditelji danas imaju i averziju prema internetu i ne trude se da edukuju decu o internetu, a neki i ne znaju mnogo o tome, posebno oni iz ruralnih sredina.

- Nove generacije su odrasle u digitalnom okruženju i zato moramo da radimo na kreiranju kritičkog razmišljanja. Nasilje u digitalnom svetu je mnogo perfidnije. Morate paziti šta stavljate na društvene mreže, posebno kada je reč o fotografijama dece - naglasio je Ilić i dodao da je tokom pandemije i onlajn nastave jedan dobar deo dece potpuno ostao bez iskustva socijaliazije, jer se fizički nije išlo u školu.

- Vaspitanje i socijaliazija se ne mogu sprovoditi onlajn. A dodatno, baš sam istraživao, danas vi nemate sadržaj koji ne prati bar neki hejt komentar.

Kampanja protiv digitalnog nasilja, Clipsy Foto: Telegraf/Bojana Đorđević

Prema podacima iz 2021, u Srbiji je svaka treća mlada osoba trpela neki vid digitalnog nasilja.

Naime, digitalni alati, aplikacije i platforme koje su dostupne mladima postaju sve raznovrsnije, te se tako šire i mogućnosti za ugrožavanje privatnosti, a novi oblici digitalnog nasilja, nažalost, postaju svakodnevica.

Najčešća rizična ponašanja su deljenje ličnih podataka, „prijateljstva” na društvenim mrežama i kontakti, najpre preko interneta, a kasnije i uživo, s nepoznatim licima, kao i skrivanje identiteta.

Dodatno, važno je istaći Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu, formiran 2017, koji pruža mogućnost telefonskog ili onlajn prijavljivanja nasilja, putem broja telefona 19833 ili putem platforme Pametno i bezbedno.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>