• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Portal eUprava u ovom momentu broji više od 2 miliona korisnika

Vreme čitanja: oko 3 min.

Na portalu postoji na stotine usluga koje su namenjene građanima, ali i privrednom sektoru

  • 0
laptop, posao Foto: Shutterstock

Pomoćnica direktora Kancelarije za IT i eUpravu, Biljana Marić, izjavila je danas da trenutno ima više od dva miliona zadovoljnih korisnika portala Srbije eUprave, centralne tačke komunikacije građana i privrede sa javnom upravom, što je, kako kaže, jasan pokazatelj digitalnog sazrevanja društva.

- Portal eUprave je pokrenut sa ciljem da građani više ne budu kuriri između državnih institucija, nego da digitalizujemo usluge i da javnu upravu približimo građanima i učinimo je što dostupnijom. Ponosni smo na činjenicu da danas na portalu imamo preko dva miliona zadovoljnih korisnika koji koriste usluge eUprave - istakla je ona.

Marićeva napominje da na portalu eUprave ima na stotine usluga koje su namenjene kako građanima, tako i privrednom sektoru.

Kada je reč o uslugama koje su namenjene građanima, kaže da tu spadaju osnovne usluge koje olakšavaju građanima zakazivanje termina za ličnu kartu, lična dokumenta, putne isprave, kao i pribavljanje izvoda iz matične knjige rođenih, matične knjige venčanih, knjige umrlih, državljanstva elektronskim putem.

- Složićete se da je danas mnogo lakše pribaviti izvod iz matične knjige rođenih nego što je to bilo pre desetak godina ukoliko ste rođeni u Užicu ili u nekom drugom gradu, a živite u Beogradu, morali biste da odete da izvadite izvod a sada je to sve jednostavno i lako. Podnesete zahtev preko eUprave, vaš izvod vam stigne u elektronsko sanduče bez ikakvih dodatnih troškova - objašnjava i dodaje da na portalu postoje i usluge kao što su upis dece u vrtić ili školu koje, takođe, znatno olakšavaju proces upisa.

Kako je dalje objasnila, registracija na Portal eUprave podrazumeva registraciju na nacionalni Portal za elektronsku identifikaciju građana (eID), koji ne koristi samo portal eUprave, već i drugi sistemi u Srbiji kao što su eFakture, eZdravlje, Moja srednja škola.

- Kada posmatramo digitalizaciju uopšte a pogotovo informaciju u državnoj administraciji, jako je važno da vodimo računa o ličnim podacima i o bezbednosti podataka. Sva ova pitanja u svetu i kod nas regulisana su određenim pravilima, a Srbija ih se pridržava.

Marićeva kaže i da postoje usluge koje su građanima dostupne sa niskim nivoom pouzdanosti kao što su zakazivanje termina i slično, kada građani ne moraju nigde da odlaze već je dovoljno da na portalu podnesu zahtev za registraciju. Naglasila je da je za veliki broj usluga kao što je upis dece u školu ili podnošenje zahteva za dobijanje uverenja o nekažnjavanju, potrebno da građani budu registrovani na portalu - šemom visokog nivoa, odnosno da imaju veći nivo pouzdanosti prilikom prijavljivanja na sam portal.

- Prijavu na portal možete uraditi i kvalifikovanim elektronskim sertifikatom nekog od sertifikovacionih tela u Srbiji. Kancelarija za informacionu tehnologiju i elektronsku upravu je jedno od setifikacionih tela koje je sertifikaciono telo za kvalifikovani sertifikat u Cloud-u. To podrazumeva da vi možete da instalirate aplikaciju na mobilni telefon koja se zove ConsentID, da odete do jednog od naših registracionih tela sa ličnom kartom ili pasošem i da preuzmete parametre za korišćenje te aplikacije.

Istakla je da registracijom na eID, građani ne postaju automatski korisnici elektronskog sandučeta, već da je neophodno da pristupe Portalu eUprave, kako bi mogli da koriste elektronsko sanduče, koje građani dobijaju onog momenta kada se prvi put prijave na Portal eUprave.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>