Njujork Tajms: "Za običan taksi vam treba jedan radnik. Za autonomni taksi - jedan i po"

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Uvođenje novih tehnologija koje korenito menjaju način na koji društvo funkcioniše - često je destruktivan proces u kojem se javljuju razni problemi, a vremenski okvir za uvođenje tih tehnologija mnogo je duži od planiranog.

To je zbog toga što nove tehnologije zahtevaju adaptaciju društveno-ekonomskih i pravnih uslova, ali i zbog nepredviđenih tehničkih problema. U početku, te nove tehnologije su neretko i manje efikasne od starih.

S tim problemima se sada suočavaju i autonomna taksi vozila, čije je uvođenje u nekim gradovima izazvalo haos u saobraćaju, a čini se da i operativno još nisu dovoljno razvijeni da bi konkurisali tradicionalnim taksijima, piše Index.hr.

Prema izveštaju Njujork Tajmsa o autonomnim taksijima kompanije "Cruise", u vlasništvu "General Motorsa", u proseku je potreban 1,5 radnik da bi trenutni autonomni taksiji funkcionisali u saobraćaju.

Ti radnici moraju da intervenišu na svaka četiri kilometra, jer se toliko često javi neki problem s vožnjom.

Ako je ta informacija tačna, to bi značilo sledeće: ne samo da autonomni taksiji uopšte nisu autonomni, nego i da im je potreban veći broj osoba za vožnju od standardnih taksija. To čak i nije toliko neočekivano s obzirom na to da je razvoj tehnologije praktično na početku i samo je dokaz da postoji veliki prostor za optimizaciju.

Ali, direktor "Cruise"-a, Kajl Vogt, odgovorio je da Njujork Tajms pogrešno interpretira podatke. Njegov odgovor je, naime, dat kao komentar na portalu Hacker News, ali je portparol kompanije potvrdio autentičnost izjave raznim medijima, odnosno da je komentar stvarno napisao Vogt.

- Autonomnim vozilima se u složenim urbanim okruženjima daljinski pomaže, u proseku, 2-4 posto vremena. To je već dovoljno nisko da ne postoji velika troškovna korist od dalje optimizacije, posebno s obzirom na to koliko je korisno imati ljude da pregledaju stvari u određenim situacijama - odgovorio je Vogt i dodao:

"Statistika koju navodi Njujork Tajms se odnosi na to koliko često autonomna vozila (AV) pokreću daljinsko javljanje radnicima. Mnoge od njih reši sam AV, pre nego što čovek uopšte pogleda, jer često AV unapred stupi u kontakt i pre nego što je sigurno da će mu biti potrebna pomoć".

- Što se tiče osoblja, namerno imamo previše radnika, s obzirom na našu malu veličinu voznog parka, te kako bismo odgovorili na nagli rast lokalizovanih zahteva za daljinskom asistencijom. S većom flotom očekujemo da ćemo se nositi s naglim rastom zahteva, uz manji obim operatera daljinske asistencije i autonomnih vozila - tvrdi Kajl Vogt.

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Postar

    13. novembar 2023 | 11:08

    Danas ti taxi nije ni potreban,ako nemas svoj auto rezervises ga na duzi period kod UniRent-a,Menadzer rent a car,Autorent-a ili MMS rent a car vise se isplati.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>