Čadež: "Pre pet godina bili smo poznati po malinama, a sada po softverima"

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Predsednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež, povodom Veb samita pojavio se na srpskoj sceni na panelu: "Od Beograda do sveta".

Čadež je na početku istakao da je veoma impresivno ono što je Srbija uradila za godinu dana.

- Mislim da smo napravili inprezivan korak napred. Ono što sam ja naučio jeste da promenim sebe i tehnologiju sa kojom radimo, a to nije lako jer prosto zahteva određene izazove. Sve što radite je ideja, i ako ne mislite kao inovator možete zaboraviti na uspeh.

On je potom istakao i koliko vlada učestvuje u samom pristupu inovacijama.

- Mnogo stvari se dešava, ekonomija se dešava, pre 5 godina bili smo poznati po malinama, a sada po softverima, međutim, još uvek nismo tu da nas ljudi lako prepoznaju po našim proizvodima. Ja ne mislim da mnogi nisu sigurni da deo koji koristite pri korišćenju Al, je razvijen u Srbiji. Na primer, možete da odete u Novi Sad i isključite struju u Vankuveru. Mnogo ljudi prosto nije svesno ovih stvari - istakao je on.

Predsednik Privredne komore je istakao da su za mnoge inovacije mnogi mislili da nisu moguće, ali Srbija je pokazala drugačije.

- Pitali smo se kako možemo da povežemo kompanije sa vladom i međunarodnih kompanijama, kako bismo unapredili sistem. Sve je započelo sa velikom kompanijom koja nam se obratila sa problemom, a to je krađa optičkih kablova. Nije nam bilo jasno zašto je to neko radio, ali setili smo se jednog čoveka koji radi u Beogradu koji nikada nije radio za naše ljude već isključivo za međunarodne klijente, on je imao "lud" proizvod, odnosno napravio je senzor za krave koji će upozoriti vlasnika kada će do telenja doći. Sa njim smo proveli par sati koji je došao do rešenja da bi senzori koji se aktiviraju na pokret bilo najbolje rešenje. To je stvorilo mogućnost da Srbija stvori svoj proizvod.  Naša uloga je da napravimo konekciju između investitora i kompanija, zbog čega smo danas na Veb samitu. Ovde smo sa 60 startapa, što znači da smo treći po veličini. Svi se pitaju šta se desilo, ali to nije produkt jednog dana, već rad od 10 godina gde smo upoznavali ljude sa njihovim mogućnostima.

Čadež je istakao da je bilo krucijalnih momenata kada su ljudi shvatili da moraju da razmišljaju van kutije, ili da čak moraju stvoriti novu kutiju.

- To je kako smo pokušali da promenimo sebe, i da približimo male kompanije velikim sistemima. Možete koristiti isključivo svoj mozak da stvarite nešto novo uz pomoć tehnologije - poručio je on za kraj.

(Telegraf Biznis)

Video: Marko Carević: Zašto je Ananas novi svetski Amazon?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>