
Internet za 3 nedelje više neće biti isti – pripremite BROJ kreditne kartice!
Za manje od mesec dana, način na koji koristimo internet mogao bi da se radikalno promeni. Kompanija OpenAI, poznata po razvoju ChatGPT-a, planira da lansira sopstveni internet pregledač koji će se u potpunosti oslanjati na veštačku inteligenciju. Ovaj potez mogao bi da uzdrma dominaciju Google Chrome-a, koji već godinama drži ubedljivo prvo mesto na tržištu browsera.
Pregledač pokretan veštačkom inteligencijom
Kako prenosi Rojters, pozivajući se na izvore bliske kompaniji, novi pregledač biće više od običnog softvera za pregled interneta. U njegovu osnovu biće integrisana AI tehnologija, slična onoj koja pokreće ChatGPT, što znači da korisnici više neće morati da traže informacije na klasičan način, već će moći da komuniciraju sa internetom putem dijaloga, kao da razgovaraju sa digitalnim asistentom.

Umesto da pretražujete Google, otvarate linkove, čitate desetine tekstova i analizirate podatke sami, novi pregledač će koncizno sažeti najvažnije informacije, predlagati rešenja, generisati sadržaj i automatizovati zadatke – sve u realnom vremenu.
Više od pretraživača: potencijalni preokret za digitalni svet
Na prvi pogled, lansiranje novog web pregledača može delovati kao samo još jedan poslovni potez. Međutim, u kontekstu trenutne dominacije velikih igrača kao što su Google, Microsoft i Apple, i uz činjenicu da ChatGPT trenutno koristi preko 400 miliona ljudi nedeljno, jasno je da se radi o jednom od najambicioznijih proizvoda iz Silicijumske doline u poslednjih deset godina.

Ono što dodatno uzbuđuje jeste činjenica da OpenAI već ima bazu korisnika naviknutih da koriste AI u svakodnevnom radu, što znači da će prihvatanje novog pregledača verovatno biti brzo i masovno.
Da li ćemo plaćati internet pretragu?
Kako se šuška u industriji, novi AI pregledač bi mogao da bude usluga zasnovana na pretplati, slično kao ChatGPT Plus. To znači da bi korisnici, ukoliko žele punu funkcionalnost, mogli morati da unesu broj kreditne kartice i mesečno plaćaju korišćenje. Postavlja se pitanje da li je korisničko iskustvo koje nudi toliko revolucionarno da bi ljudi bili spremni da plate ono što su do sada dobijali besplatno.

Ali ako nova platforma zaista ukloni buku, skrati vreme i učini internet efikasnijim, pretplata bi mogla postati nova norma u pretraživanju interneta.
Otvoreni izazov za Google
Google-ova dominacija u svetu pretrage nije ozbiljno ugrožena godinama. Međutim, novi AI pregledač iz OpenAI-ja dolazi u trenutku kada raste nezadovoljstvo korisnika pretrpanim rezultatima, oglasima i SEO manipulacijama. Ako novi alat uspe da ponudi personalizovanije, brže i preciznije iskustvo, to bi moglo predstavljati prvi ozbiljan izazov za Google pretragu u digitalnoj eri.

Revolucija je (gotovo) počela
Za sada, OpenAI nije zvanično najavio tačan datum izlaska novog pregledača, ali prema pouzdanim izvorima, to bi moglo da se dogodi već u naredne tri nedelje. Tehnološka zajednica s nestrpljenjem očekuje više detalja – jer ako se predviđanja obistine, naš odnos prema internetu više nikada neće biti isti.
(Telegraf Biznis)
Video: Firme zatvaraju pogone tokom leta zbog rada na imanju, jedno od rešenja E-bolovanje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.