Uspon i pad "Viktorija's sikreta": Ko je i kako ugrozio najčuveniji brend donjeg veša
Kada čujete da neko pomene "Viktorija's sikret", prvo što vam padne na pamet jesu verovatne prelepe manekenke, popularni "anđeli" i raskošne revije. U Americi je teško da ćete naći osobu koja na neki način nije bila u nekom dodiru sa ovim proizvođačem donjeg rublja i kupaćih kostima.
Još od početka devedesetih "Viktorija's sikret" je jedan od najpoznatijih i najzapaženijih brendova. Ipak, ne ide baš sve u pravcu u kom se očekuje.
"Viktorija's sikret" je na svoj način objasnila svetu kako biti seksi i šta seksipil u današnje vreme znači. U doba svog vrhunca kompanija je imala najveću prodaju i postala je poznata širom sveta.
Vremena su se, međutim, promenila. Prodaja je opala, a kupci se žale da je opao i kvalitet robe.
Takođe, popularni brend odbija da se pridruži pokretu #MeToo koji brani prava žena, a nakon što je svetlost dana ugledao i skandal povezan sa milijarderom Džefrijem Epstajnom, brend se našao pred novim izazovima. Epstajn je navodno pokušao da se meša u poslove "Viktorija's sikreta".
![Victoria's Secret revije Victoria's Secret revije](https://xdn.tf.rs/2019/08/31/victoria-s-secret-460x0.jpg)
USPOD I PAD BRENDA
"Viktorija's sikret" osnovao je američki biznismen Roj Rejmond 1977. godine. Bio je inspirisan neprijatnom posetom prodavnici u kojoj je želeo da kupi donje rublje svojoj supruzi. Stoga je rešio da napravi mesto u kom će se i muškarci osećati prijatno da obave takvu kupovinu.
Brendu je dao ime po viktorijanskoj eri u Engleskoj, želeo je da donjim vešom dočara prefinjenost ovog perioda.
Do 1982. godine, kompanija je zarađivala oko 4 milijarde dolara godišnje, ali je prema nekim izveštajima zapravo u tom periodu bila pred bankrotom. Na scenu je međutim uleteo Les Veksner.
Veksner je već bio poznato ime u svetu mode, te je kupio šest prodavnica "Viktorija's sikret".
Do početka devedesetih, "Viktorija's sikret" je postao najveći brend donjeg veša u SAD, sa 350 prodavnica širom zemlje i godišnjom prodajom koja je iznosila milijardu dolara.
Svoj imidž brend je gradio tokom godina, a 1995. rodila se popularna modna revija koja je postala i simbol ovog brenda. Za njih je tada bio zadužen Ed Razek koji je ujedno zaslužan i za karijere Žizel Bindšen, Tajre Benks i Hajdi Klum.
![Victoria's Secret revije Victoria's Secret revije](https://xdn.tf.rs/2019/08/31/youtube-derek-dahlsad-460x0.jpg)
Trenutak preokreta je bila i 1999. godina kada je jedna revija emitovana na internetu. Čak preko milion i po ljudi je pokušalo da prati događaj uživo i sajt je pao.
"Anđeli" su dolazili, revije su se ređali, a svet je brujao o prelepim modelima sa krilima.
Brazilka Žizel Bindšen je 2000. godine na reviji ponela najskuplji komad donjeg veša - dijamantski grudnjak vredan 15 miliona dolara.
"Viktorija's sikret" dobio je novi direktoru 2006. godine, Šaren Džaster Tarni, a za devet godina koliko je bila na položaju prodaja je porasla za 70 odsto. Odstupila je 2016. i izvršna direktorka je postala Džan Singer.
U periodu od 2015. do 2018. prodaja je počela da opada. Na tržištu su se pojavili mnogi brendovi, a kupci su se žalili da je opao kvalitet.
![Velika godišnja revija brenda Velika godišnja revija brenda](https://xdn.tf.rs/2018/11/09/tan2018-11-9957595943-460x0.jpg)
Potom se dogodio skandal u novembru prošle godine kada je Razak imao neke kontroverzne komentare o transrodnim osobama i plus-sajz modelima, zbog njih je Singerova morala da podnese ostavku.
Nju je zamenio Džon Mehas, ipak iako beleži neke uspehe na tržištu, kompaniju prate brojne kontroverze danas, a neki kritikuju brend jer ne uzima u obzir različitosti, misleći na ženska tela.
Najnoviji pozitivan potez je angažovanje transrodnog modela Valentine Sampaio.
I dok postoje neke pozitivne promene, direktor Veksnera sada povezuju sa kontroverznim Džefrijem Epstajnom, koji je izvršio samoubistvo u zatvoru gde je bio zbog optužbi za podvođenje maloletnica. Neke Epstajnove žrtve navele su da Epstajn koristio veze u "Viktorija's sikret" kako bi ih naterao na seksualni čin.
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Бивша манекенка
Најелитније ескорт девојке на свету, рекламирање доњег веша и модни бренд су само маска и реклама. Случај моделсица код нас...
Podelite komentar
Marcco
Tek će sad da puknu! Nova uprava dovela transvestita...
Podelite komentar
Johan
Ne znam šta su i kako su uspele al bi uleteo kao kugla među kegle.
Podelite komentar