Od bankrota do miliona: Kako je vlasnica Jimmy Choo prodrmala modnu industriju
Britanska dizajnerka uvela je novi poslovni model "Kupi sad - nosi sad", koji je oduševio žene jer nisu želele da čekaju mesecima da modeli sa pista i reklama stignu u radnje
Suosnivač brenda “Jimmy Choo” Tamara Melon u karijeri je imala mnogo preduzetničkih kikseva, ali sada ređa samo uspehe. Pre četiri godine je osnovala i brend obuće pod svojim imenom, jer je želela da izađe iz prepoznatljivog okvira. Ovo je njen put od bankrota do bogatstva vrednog 87 miliona dolara.
"Jimmy Choo" je osnovan 1996, kada je Tamara imala svega 29 godina, a svet je tada dobio novu, luksuznu ideju seksepilnih cipela za žene. Tu priču gradila je 15 godina, pomažući brendu da “poraste”, međutim, u jednom trenutku došlo je do “sagorevanja” i nesporazuma sa privatnim investitorima, koje je optužila za eksploatisanje. Ova Britanka se osetila nezadovoljno i iscrpljeno. Kompaniju je napustila 2011.
Dve godine kasnije, bila je spremna da lansira novu ideju, potpuno drugačiju. Za početak, brend je nazvala po sebi – “Tamara Mellon”. Zanimljivo je da ona ne izbacuje sezonske kolekcije obuće, već pojedinačne proizvode – jednom mesečno. Radeći dugo u ovoj industriji, shvatila je da žene više ne žele da gledaju jesenje modele na revijama u februaru, čekaju do avgusta da ih kupe, a onda opet čekaju da bude dovoljno hladno da bi ih nosile.
- Razmišljala sam o novoj generaciji “luksuza” - kaže Melon.
Industrija mode je u startu bila zaintrigirana. Investitori su uložili 24 miliona dolara, maloprodajni lanci zakazali sastanke, ali se onda desio preokret: uporno je dobijala iste povratne informacije o tome kako ova ideja neće funkcionisati, jer mesečne isporuke neće moći da budu procesuirane kako treba. - Imala sam razgovor sa tri ulagača koja su želela da se vratim starom sistemu proizvodnje i da izgradim “Tamara Mellon” onako kako sam izgradila “Jimmy Choo”.
- To je bila prekretnica. Mogla sam da nastavim da radim po starom, ili da izađem iz zone komfora – kaže Melon, koja je izabrala svoju putanju uspeha.
Tamara Melon je, inače, ceo život "pod svetlima reflektora". Odrasla je uz oca koji je bio glumac, kaskader i biznismen, majku koja je radila kao model za brend "Chanel", i kasnije se udala za poznatog i bogatog naslednika. Ipak, nakon što je njen novi brend bankrotirao - došla je na ideju na obuću prodaje samo preko sajta i to za niže cene u odnosu na konkurenciju. Ovaj poslovni krah joj je odneo 10 miliona dolara, ali je uspela da se izdigne. Sarađuje i sa firmom "NEA" koja dobro upravlja rizičnim kapitalom.
Britanska dizajnerka je jedno vreme radila kao modni urednik u britanskom Vogu, i zapravo je tako došla na ideju da pokrene biznis s cipelama. - Devedesetih godina sećam se samo jednih cipela - "Manolo Blahnik". Umorila sam se od slikanja tog brenda. Džimi je bio obućar u istočnom kraju Londona i pravio je cipele za privatne klijente; od njega sam uglavnom uzimala modele za editorijale, ali u suštini, oni nisu bili na prodaju. Tada sam mu predložila da pokrenemo brend, za koji mi je otac finansijski pomogao - kaže Melon.
Njene cipele prave se isključivo u italijanskim fabrikama, a prodaju preko interneta, što im duplo umanjuje cenu. U svrhe reklamiranja, brend koristi Instagram, Fejsbuk i Tviter, kao i tradicionalne štampane medije.
Video: Skupe vam cipele za jesen? Ove gilje koštaju 15 miliona evra
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Marijana
Moje devojke koriste njene parfeme,prelepi su.
Podelite komentar
Zvele
Njene cipele se rade i u Srbiji
Podelite komentar