• 2

Ako nikako ne možete da se zaposlite, možda pravite ovu veliku grešku na konkursu

Jedan detalj drastično smanjuje šanse

  • 2
Konkurs za posao Foto: Pixabay

Kompanije svakodnevno traže nove zaposlene, a u oglasima je označeno više različitih radnih mesta. Iako potencijalni kandidati imaju potrebne kvalifikacije, nije pametno konkurisati na svaku od ponuđenih pozicija.

Dvostruke ili čak trostruke prijave u istoj kompaniji jesu pokazatelj velike želje da se dobije posao i znak da firma uživa ugled na tržištu rada.

Ipak, postoji ogromna razlika između želje za radom u određenoj firmi i nasumičnom prijavljivanju za sve pozicije u oglasu. Loša navika je signal HR-u da je reč o kandidatu koji očajnički pokušava da se zaposli, bez jasne predstave o sposobnostima potrebnim za obavljanje stručnih zadataka.

- Pogrešno je predstaviti se kao osoba koja bi da radi bilo šta. Ljudi koji odlučuju o novim kadrovima ne vole očajnike. Prijavljivanje na 15 različitih pozicija u jednoj firmi nije znak neophodne posvećenosti i ozbiljnosti. Regruteri misle da se radi o kandidatu koji ne zna šta želi i očekuje od menadžmenta da mu pronađe adekvatnu ulogu - objašnjava savetnica za razvoj karijere Ešli Votkins.

Ovakvi primeri su u zapadnim zemljama najočigledniji kod osoba koje žele da se zaposle u medicinskim ustanovama.

- Ne preterujem kada kažem da konkurišu na 50 različitih pozicija. Njihove prijave se ne razmatraju ozbiljno, jer nisu usmerene ka određenom cilju. Više bi imalo smisla prijaviti se na nekoliko različitih pozicija u oblasti intenzivne nege ili kućnog lečenja - dodaje Votkins.

Savetnica kaže da prijavljivanje na sve moguće pozicije u okviru jedne kompanije šalje negativnu sliku o kandidatu.

- Ukoliko su interesovanja i talenti kandidata toliko raznovrsni, postavlja se pitanje u čemu je najbolji. Svestranost je nekada štetna i stvara nemogućnost fokusiranja na povereni projekat - objašnjava Votkins.

Ukoliko je kandidat neodlučan prilikom odabira pozicije, trebalo bi da razmisli u kom pravcu želi da razvija karijeru kako bi obezbedio konstantni napredak.

- Nema smisla prijavljivati se za poziciju koja je ispod ili je ekvivalentna onoj koju trenutno zauzima - kaže Votkins.

Postoje izuzeci

Nekada je sasvim u redu konkurisati na više poslova u istoj kompaniji koji su sličnih obima i odgovornosti. Ukoliko se širi broj saradnika u određenom odeljenju, pa firma ima potrebu za većim brojem radnika za obavljanje nekoliko različitih uloga, onda je poželjno poslati više prijava.

- Kada znate da pojedina pozicija uključuje nekoliko različitih radnih zadataka nema mnogo izbora - kaže Votkins i navodi primer marketinške agencije koja traži jednu osobu na poziciji specijaliste i koordinatora:

- Takve prilike nisu idealne i ljudima savetujem da u prijavi ipak naznače koja im pozicija više odgovara - kaže Votkins.

Informacije pre prijave

Ukoliko ima nejasnoća u vezi sa pozicijom koja je ponuđena, razgovor sa zaposlenima je sjajan način da se razreše potencijalne dileme. Prvi utisak može biti presudan i pre nego što se zakaže intervju, jer se može uspostaviti kontakt sa osobom koja odlučuje.

- Prijavljivanje putem interneta ne sme biti zamena za direktan kontakt i građenje mreže potencijalnih saradnika. Ljudi će radije zaposliti poznatu osobu koja uliva poverenje. Online prijava ne pomaže prilikom građenja čvrstih poslovnih odnosa i poverenja - navodi Votkins.

Direktni razgovor sa ljudima dočaraće sve motive zbog kojih se se kandidat prijavljuje za određeni posao. Isključivo online konkurisanje pretvara čoveka u obični formular koji je lišen ljudskih osobina.

- Ništa ne deluje tako dobro kao direktan razgovor, jer pruža mogućnost kandidatima da se predstave u dobrom svetlu i govore o svojim ciljevima - zaključuje Votkins.

(N.N.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>