• 0

Dejana je rušila predrasude okružena muškim kolegama, dobila otkaz u Renou, a sada pravi sapune

Zadovoljstvo, emocije i motivacija su ključ uspeha, smatra Dejana Komadina

  • 0
Dejana Komadina Foto: Dejana Komadina, Instagram/dudeja.vu

Dejana Komadina je godinama radila u poznatoj automobilskoj kompaniji, a onda je život odveo na jedan sasvim drugačiji put: danas izrađuje sapune, odnosno bavi se negom i lepotom.

Sa Dejanom pričamo o tome kako je bilo raditi u jednom inostranom gigantu, baviti se "muškim pričama", a onda promeniti poslovne i privatne navike iz korena. Nismo zaboravili ni da pomenemo pandemiju Covid-19, odnosno da upitamo našu sagovornicu kako će korona, prema njenom mišljenju, uticati na dalji tok događaja u poslovnom svetu?

  • Dugo ste radili u "Reno - Nissanu", kao odgovorna za marketing i komunikacije. Koji su bili vaši zadaci i svakodnevni izazovi, kako je bilo raditi u takvom poslovnom okruženju?

Da, prvo sam bila zadužena za marketing i komunikacije, onda smo se malo proširili, pa sam ja postala PR menadžer za Srbiju, Crnu Goru, BiH, Makedoniju, Albaniju.

Kad čovek kaže PR menadžer, pomisli na nekoga kome je posao da troši novac, a ne vidi koji je to, zapravo, diplomatsko-psihološki izazov, gde treba pomiriti razne kulture, prohteve i različitosti. Sve to u cilju promovisanja brenda i proizvoda. Sve u svemu, bilo je prilično naporno, ali i motivišuće, s obzirom na to da smo mi stvarali marku i imidž, postavljali temelje za dalji napredak.

  • Da li ste, kao žena zaposlena u auto-kompaniji, srušili mnoge predrasude koje ljudi imaju, ili su vaše muške kolege tada imale?

Iskreno, ja sam uvek bila prilično otvoren borac za ženska prava. Ne znam kako su me gledali, ali nisam to doživljavala kao bilo kakvu pretnju za mene i moju sujetu. Oduvek sam smatrala da su muško-ženski timovi najuspešniji, zato što se najbolje dopunjuju i daju najbolje rezultate.

Kada pričamo o vožnji, vlada mišljenje da su žene loši vozači... E pa to je, pravo da vam kažem, samo pitanje prakse i vežbe, jer smatram da dečaci i devojčice mogu sve isto, samo što se forsiraju različite sposobnosti kod ova dva pola.

  • Šta, po vašem mišljenju, razlikuje naše i strane lidere, menadžere? Kojim veštinama mi najviše ovladavamo, a kojima oni?

Mislim da su podele na nas i njih u startu pogrešne. Svim menadžerima je cilj da ostvare najbolje rezultate i da ispune planove i očekivanja, zato što im od toga zavisi bonus.

Možda je najveća razlika u bonusima (smeh). U Srbiji generalno, ljudi imaju srah od autoriteta, hijerarhije, osude... Morali bi da podignu kriterijume, da postave granice i da se bore za sebe, ali i za svoje zaposlene.

  • Ipak, posle uspešne karijere u "Reno - Nissanu", dobili ste otkaz? Šta se tačno desilo?

Dobila sam otkaz zato što sam bila previše skupa, zato što je trend da se zapošljavaju mladi ljudi koji se formiraju u firmi i kojima se nudi mala plata za start, sa tendencijom rasta između 2 i 3 odsto godišnje. Takav trend je, naravno, moguć u zemljama gde je 80 odsto stanovništva zvanično na minimalcu.

  • U međuvremenu ste pokrenuli svoj posao. Čime se danas bavite i da li ste uspešni u tome?

Da, Sapunjarenje je mala manufaktura gde se prave skroz prirodni sapuni, bez svih rogobatnih imena, to radim za moju familiju, prijatelje i sve ljude kojima je stalo da znaju čime se kupaju, umivaju, čime peru kosu, i koji žele da u potpunosti uživaju u osećajima i mirisima.

  • S obzirom na raznoliko profesionalno iskustvo koje posedujete, šta je glavna prednost uspešnih poslovnih žena u Srbiji, pa i šire, a šta im je neprestani teret?

Pritisak je veliki, naročito na ženama, i u Srbiji i u svetu. Te žene - vladarke, moraju biti isključive, ali pravedne, jake, ali sa osmehom, negovane, ali ne nafrakane, prisutne, ali ne naporne... Kada se sve to dobro izbalansira i promućka, onda se dobije i dobra menadžerka, i dobra šefica, i dobra majka, supruga, a pre svega, zadovoljna i ispunjena žena. E pa eto, zadovoljstvo, emocije i motivacija su ključ uspeha.

  • Šta možemo da očekujemo posle korone: Da li nam je ova pandemija pokazala da nema "sigurnog biznisa"?

Mislim da nam je Covid-19 samo potvrdio ono što smo znali: priroda je majka, porodica je okosnica, hobi je za zdrav duh, kuvanje je za zdravo telo, a ostati sam sa sobom je za zdrav um. Biznis je siguran onoliko koliko je vama do njega stalo. I ne zaboravite, vi ste ti koji kreirate i birate životne puteve, a oni su krivudavi i vijugavi.

Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina

(Bojana Đorđević)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>