"Ni posle virusa nećemo vraćati radnike na posao 5 dana u nedelji. To nam sada zvuči staromodno"
Šef velike kompanije Unilever, Alan Jope, kaže da se njeni radnici nikada neće vratiti na puno radno vreme u kancelariji. Sada se traže drugačiji načini funkcionisanja, nakon pandemije.
Dakle, to nije trenutna opcija, dok virus ne prođe ili vakcinacija ne postane masovna, već trajno rešenje - zaposleni će odlaziti manje od 5 dana nedeljno na posao. Radiće na daljinu određeni broj sati/dana, jer je, kako kaže Jope, korona kriza preoblikovala moderni radni život.
Iz kompanije, takođe, navode da neće primoravati zaposlene da se vakcinišu, ali će ih svakako podržavati da to učine. Kada bude potrebno dolaziti u radni prostor, oni koji ne žele da se vakcinišu, moraće pod obavezno da se testiraju na kovid-19.
Jope dalje navodi da su tokom pandemije shvatili kako se posao može mnogo lakše prilagoditi uslovima rada na daljinu, nego što su mislili. Unilever je, inače, treća najveća kompanija po vrednosti, na Londonskoj berzi.
Obuhvata brendove kao što su Dove, Ben & Jerry’s sladoled i Marmite, zatim Hellman’s, Knorr, Lipton, Persil. Na nekim od ključnih tržišta za kompaniju, zaposleni su morali da se prebace na rad od kuće, ali to nije omelo poslovanje.
- Odlazak u kancelariju pet dana u nedelji sada nam deluje staromodno - kaže Jope, i govori samo o radnicima čiji posao ne zahteva prisustvo na radnom mestu, odnosno ako ne rade u pogonu.
Mnoge druge svetske kompanije takođe su našle način da prilagode rad na daljinu svom poslovanju, i to veoma uspešno. Tviter, Fejsbuk, Gugl, više puta su isticali da će, nakon krize, njihovi radnici moći da biraju da li žele da se vrate u kancelariju.
Ipak, budući da su im sedišta u luksuznoj i otmenoj Silicijumskoj dolini, radnici koji ubuduće nastave da rade od kuće - imaće manja primanja. Razlog? Troškovi života u okolnim kvartovima su znatno niži od onih u epicentru tehnoloških divova.
Video: Gde smo bili tada, a gde danas: Vizionarski intervju Jevrosimovića pre 15 godina
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.