Srpkinja upravlja svetski poznatim brendom: "Imitacija je neprijatelj kreativnosti, tu domaći greše"
Čuveni brend Banana Republic imenovao je novog marketinškog maga da bude šef brenda. Ova vest postaje značajnija kada čujete da je taj novi Chief Brand Officer - Ana Anđelić.
Ana je jedna od najticajnijih CMO (direktor marketinga) na Forbsovoj listi u svetu. Doktorka je nauka iz oblasti sociologije sa petnaestogodišnjim iskustvom u vrhunskim svetskim advertajzing agencijama i vođenju luksuznih brendova. Objavila je mnogo autorskih tekstova, javno nastupa i piše kolumne.
Kaže da voli da gradi moderna preduzeća s fokusom na brend.
A u intervjuu za Telegraf Biznis govori o tome kakvu dizajn igra ulogu u načinu na koji potrošači donose odluke, koje su to lekcije iz marketinga i kako zadržati kupca.
Sa Anom smo razgovarali u trenutku kada većina prestaje da nosi poslovnu odeću, što je pitanje za svakog trgovca odeće - kako da odgovori na taj izazov.
Upravo, matična kompanija njenog novog poslodaca radiće na tome da racionalizuje i reformiše globlabno poslovanje. A ona će, između ostalog, pomagati da se kreira portfelj novih proizvoda i proširi na nove kategorije.
- Da li možete da nam zbrojite šta sve radite, odnosno, koliko funkcija obavljate?
- Moja uloga je Chief Brand Officer i obuhvata implementaciju kreativne i strateške vizije Banana Republic brenda. Direktne funkcije koje su za to zadužene su kreativni pristup, marketinške operacije, customer insights, visual merchandising, public relations i brend komunikacija.
- Koja vam je najdraža, odnosno najlakša, a koja najteža od funkcija koje obavljate trenutno?
- Ne mogu da izaberem! Ideja je da su sve te funkcije povezane, i da se nadovezuju jedna na drugu.
- Kažu, da bi uspeo moraš da odeš, šta mislite, da li je u Srbiji vreme i za obrnut proces, kako vi to gledate sa strane?
- Nisam sigurna da sam ja prava osoba da odgovori na to pitanje jer nisam profesionalno upoznata sa događajima u Srbiji u pogledu kreativnosti i marketinga.
- Vi ste zapravo naučnik u svom poslu, gde je u svetu posao koji biste želeli da radite, a niste probali zašto?
- Radim upravo posao koji želim - to je uvek bio slučaj tokom cele moje karijere do sada.
- Žene su na ovim prostorima često u nezavidnoj situaciji, kako ih podržati, kako im pomoći da istraju u biznisu?
- Najbolje je kad se žene udruže da pomognu jedne drugima. Svaki individualni uspeh nikad nije zaista individualan pošto zavisi od svih onih koji su nam u tome pomogli. To je dobra početna tačka u razmišljanju.
- Marketing je danas oblast u kojoj je poželjno raditi. U vreme korone dobio je poseban značaj i zadatak, kako biste vi opisali posao u marketingu u ovom trenutku?
- Kako uticati na kulturu i uspostaviti dijalog sa kulturom, i kako uspostaviti pozitivne vrednosti kao nove statusne simbole.
- Brendovi kažu da stavljaju kupca uvek na prvo mesto, ali da li je tako?
- U nekim slučajevima apsolutno jeste, kao npr. IKEA, Patagonia, Glossier i mnogo novih modernih brendova, kao Atoms Shoes, Allbirds, Ruby, Girlfriend Collective ...
- Gde se najčešće greši kada je reč o domaćim brendovima u Srbiji?
- Imitacija je neprijatelj kreativnosti.
- Koliko je važna uloga društvenih mreža i interkacija sa publikom kada je reč o kompanijama i krajnjim kupcima?
- Što je odnos između brendova i kupaca bliži, time je i precizniji i dugoročniji. Što bolje nekoga poznajemo, bolji odnos sa njima imamo. Isto važi i za brendove.
- Kako zapravo kupac donosi odluku, na osnovu čega? Amazon je može se reći, stvorio nauku o tome, šta vi mislite?
- Kupac donosi odluku na osnovu konteksta u kome se odluka donosi (dizajn), mišljenja drugih ljudi (social influence), svog prethodnog ponašanja i navika, trenutnih potreba (materijanih, drustvenih, kulturnih), impulsa …
- Ranije ste govorili da postoji 5 razloga zašto je moderan marketing vodeća snaga poslovne transformacije, možete li nam reći kako je to danas?
- To i danas stoji, u razvijenijem obliku i u skladu sa povećanjem kompleksnosti odnosa između brenda i potrošača, kao i načina na koji se taj odnos održava - kroz društvene mreže, content, community, collaborations i curation.
- Kod nas, posebno se stavlja akcenat u svim agendama na digitalizaciju, koliko marketing u tome ima ulogu?
- Posao marketinga je da bude tamo gde kupci provode vreme.
- Šta je za popularnost i imidž brenda danas važno - logo, dizajn, talenat, ime?
- Najvažnije je razumevanje kulture i sposobnost da se pročita razpoloženje u društvu i na njega nadoveže, interpretira, i filtrira kroz vrednosti brenda. Logo, ime, itd. nisu brand, to su načini komunikacije brenda.
- Kada govorimo o produktvnosti nas kao pojedinaca, kako se motivisati, kako postaviti ciljeve za radni dan, nedelju ili mesec?
- Dosta toga ostavljam otvorenim, ne postoje rigidni planovi ali postoji harmonija u haosu.
- Šta je u tom smislu ono što razlikuje uspešnog radnika/preduzetnika od neuspešnog?
- Vrednoća i samopouzdanje.
- Koliko je važno baviti se i ličnim zdravljem i šta primećujete da li kompanije više posvećuju pažnju zdravlju svojih zaposlenih?
- Da, ova godina je za sve kompanije godina u kojoj se više obraća pažnja na to kako se zaposleni osećaju, šta i kako rade i koju vrstu kulture kompanije žele da imaju. Teme kao što je jednakost, diversity, mental health, burnout and leadership su u centru pažnje, što je odlično.
- Plata ili funkcija? Šta pre birati?
- Ako postoji mogućnost izbora, najbolja je kombinacija. Ukoliko to nije moguće, odgovor zavisi od životnih prilika, ličnih ambicija, konteksta i mogućnosti na raspolaganju. Odgovor je mnogo složeniji nego što bismo mi voleli.
- Korporacija ili porodična kompanija?
- Korporacija.
- Top 5 kompanija u svetu trenutno, (kada se zaokruži njihov identitet i imidž), prema vašem mišljenju?
- Tesla, Amazon, Tik Tok, Netflix, Hermes.
- Šta je za vas uspešan, produktivan dan?
- Dan u kome me sve što radim zanima.
Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nišlija
Svaka joj čast, ali od nje leba nema 🤣
Podelite komentar
Goran
Meni ova deluje kao da je iz neke sekte
Podelite komentar