• 24

Naši hrle u Nemačku baš zbog ovog posla: Ipak, najmanje je plaćen, ispod proseka

Vlada je smanjila prognozu ekonomskog rasta za ovu godinu na 2,6 odsto, sa nivoa od 3,5 procenata, koji je predviđala u aprilu

  • 24
nemačka, Berlin, gradski javni prevoz autobus

Foto: Shutterstock

Nekim ljudima s Balkana je možda san da se otisnu putem Nemačke i tamo sebi pronađu bolje mesto za život, ipak, kada je reč o određenim profesijama - Nemci nisu tog stava.

Recimo, vozači teretnih vozila u ovoj evropskoj zemlji zarađuju ispod proseka, što bi moglo dodatno da prouzrokuje manjak radnika u špediciji, saopštio je Statistički zavod Nemačke.

Prema najnovijim informacijama, kvalifikovani vozači kamiona, s punim radnim vremenom, kao i zaposleni na neograničeno, za jedan sat u proseku zarade 14,21 evra bruto. Radnici bez završene strukovne škole zarađuju još manje, 12,91 evro na sat.

To je, konstatuje se, dosta manja cifra u poređenju s ostatkom tržišta rada u Nemačkoj, gde školovani, stručni radnici u proseku zarađuju 19,97 evra na sat.

Prosečna bruto plata izučenog vozača kamiona iznosi 2.623 evra, dok je u ostatku privrede za radnike s kvalifikacijom plata 3.286 evra bruto. Pritom, paradoks je u tome što Evropi fali mnogo vozača kamiona.

Upravo zbog te nestašice, ali i zbog korone i poremećnih lanaca snabdevanja, roba ne stiže do prodavnica i rafova na vreme ili u dovoljnom obimu, što stvara velike probleme ekonomiji. Konkretno ovaj problem u poslednje vreme ponajviše "drma" Britaniju. Strukovno udruženje vozača teretnih vozila, BGL, upozorava da bi u Nemačkoj u naredne dve godine mogao da usledi sličan kolaps.

"Već danas Nemačkoj nedostaje 60 do 80 hiljada profesionalnih vozača. Godišnje u penziju odlazi 30.000 vozača, a dolazi svega 15.000 onih koji tek ulaze u ovo zanimanje", navodi se u njihovom saopštenju.

Inače, nemačka vlada je smanjila prognozu ekonomskog rasta za ovu godinu na 2,6 odsto, sa nivoa od 3,5 procenata, koji je predviđala u aprilu, jer se oporavak najveće evropske privrede usporio zbog problema u lancima snabdevanja, izveštava Rojters, pozivajući se na dva izvora upoznata sa dešavanjem.

Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • OniDE

    I od tog bruta smanji oko 500 za razne poreze i ostane ti oko 1700,1800e...plati stan oko 800e ako imas srece i odtane ti 1000e,jedes, hemija itd.. oko 200,300e..ostane ti oko 750e..auto rata neki prosecan auto oko 250e (ima i godisnji porez) i ostane ti 500e,i nekada nesto da obuces, negde odes, vidis, i skoro ti nista ne ostane, a da mobilni i internet kucni oko 50e,negde i garaza oko 50e... E kada su dvoje jedna plata cela je za luksuz a toje oko 1500e do 2000e

    14
    5

    Podelite komentar

  • Miki

    Novcani iznos je nebitan... bitno je sta sa tim novcem moze da se uradi u nekoj zemlji

    13
    4

    Podelite komentar

  • no comment

    uvek je komsijina trava bila zelenija … jedina prednost je penziono osiguranje za neku jednog dana „solidnu“ penziju za ex. YU uslove, inace za te plate ni jedan zapadnjak ne bi ustao ujutro iz kreveta.. imati pun frizider i auto srednje klase nije merilo dobrog zivotnog standarda na zapadu, za nase uslove ipak je to stvar imidza..

    16
    8

    Podelite komentar

Google preporuke