13 stvari koje moraš da znaš prvog dana na novom poslu

  • 0

Prvi dani na poslu uvek sa sobom nose određenu dozu treme, zato bi bilo dobro da se pripremite za novi početak. U nastavku vam donosimo 13 stvari a koje treba da obratite pažnju prvih dana na poslu:

Dođite ranije i idite kasnije

Dođite 10 minuta ranije Ako niste ranije išli prevozom na lokaciju nove firme, korisna vežba je da odete par puta tokom saobraćajnog špica kako biste bili spremni za nepredviđene okolnosti. Trudi se da dolaziš ranije na posao i da odlaziš sa posla među poslednjima. Naravno, to ne znači da treba da dođeš na posao pre portira.

Upoznajte se sa društvenom situacijom

Na svakom većem radnom mestu naići ćete na tabore i neki od njih su u boljim odnosima sa šefom od drugih.

Pitaj za sajet, ali ne budi dosadan

U redu je da nisi siguran kako i da li bi nešto trebalo da se uradi. Pitaj kolege i vrlo rado će izaći u susret. Izbegavajte ipak sto puta da pitate isto pitanje.

Opustite se i osmeh na lice

Dok strateški pristupate situacijama na koje nailazite, ne zaboravite da se opustite kako bi uvećali svoju produktivnost. Pobrinite se da dođete na vreme, odmorni i pripremljeni. Važno je biti nasmejan pri upoznavanju i rukovanju sa novim ljudima i time im jasno staviti do znanja da ste srećni povodom dolaska. Vaše kolege će to zapamtiti.

Izgledajte prikladno

Zauzmite formalan pristup oblačenju i ponašanju. Posmatrajte ostale zaposlene i prilagodite se.

Ne budite stidljivi, ali birajte reči

Potrudite se da napravite prvi korak i predstavite se drugima. Vodite računa kako se izražavate i izbegavajte neprikladne reči.

Slušajte

Novi ste zato slušajte. Slušanje i upijanje svih informacija o novom poslu i vašoj radnoj ulozi je najvažnije u prvim danima. Početak rada nije vreme kada treba da izražavate snažne stavove i mišljenja. Budite prijateljski nastrojeni, upoznajte se sa ljudima, i slušajte.

Razgovarajte sa kolegama

Jedan od najvrednijih uvida koji možete da dobijete od ljudi sa kojima ćete sarađivati je kako vaše odeljenje funkcioniše. Najbolji način za uspostavljanje poverenja je da budete ljubazni i pristupačni od samog početka.

Emitujte pozitivnu energiju

Svi vole da rade sa entuzijastičnim i pozitivnim ljudima – pokažite im da upravo to mogu da očekuju od vas.

Sastanak kancelarija IT devojka posao prezentacija office Foto: Shutterstock

Izgovarajte imena

Upoznavanje novih kolega je zahtevno i može da se desi u međuvremenu da zaboravite nečije ime. Zato je korisno ponavljati imena ljudi dok razgovarate.

Upoznajte se sa pravilima poslovanja

Vaš poslodavac će imati pismeni ili usmeni opis vaših dužnosti koje je potrebno da ispunjavate kako biste uspešno obavljali posao. Ipak, postojaće određena razlika između opisa posla i realnosti. Ovo je bitna stvar jer će postojati dodatne dužnosti koje se podrazumevaju. Najbolje je što pre otkriti šta se od vas očekuje.

Pokažite interesovanje

Verovatno ćete biti predstavljeni velikom broju ljudi. Oni će biti radoznali da se upoznaju sa vama, pokušajte da i vi saznate nešto o njima.

Obratite pažnju na govor tela

Vaš govor tela čini većinu komunikacije na radnom mestu. Vodite računa šta komunicirate kako biste bolje razumeli kako vas drugi doživljavaju i kako biste izražavali neophodna prilagođavanja.

Video: Kako da (ne) dobijete otkaz

(Telegraf Biznis)

Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>