• 1

Mladi jasno znaju šta žele od poslodavca: Neće da rade bez ispunjenja ova 3 uslova

U SAD je sprovedeno istraživanje potreba i želja 500 predstavnika generacije Z, uzrasta od 18 do 24 godine

  • 1
posao, kancelarija

Foto: Freepik

Mnogo puta smo pisali o milenijalcima i o generaciji Z, kao i mlađim radnicima koji nastoje da promene tržište rada, svojim idejama, inicijativama, ali i uslovima/zahtevima.

Zabluda koja vlada jeste da su oni, rođeni između 1997. i 2012. godine, protiv tradicionalnih profesija, te da se bave, odnosno žele da se bave samo inovativnim zanimanjima.

S druge strane, istina je da ova generacija hoće da firme za koje rade shvate šta su im prioriteti i zašto nešto traže, a onda i da stvore radna mesta koja ispunjavaju ta očekivanja mladih (i budućih) radnika.

Kako bi se stalo na put raznim mitovima koji kruže o njima, vezano za posao, u SAD je sprovedeno istraživanje potreba i želja 500 predstavnika generacije Z, uzrasta od 18 do 24 godine.

Cilj je bio da se sazna šta generacija Z želi i kako firme mogu da im izađu u susret, ne bi li privukle i zadržale te talentovane i kreativne mlade ljude.

Istraživanje na koje se poziva firma "Fast Company" pokazuje da je generaciji Z plata vrlo važna (1), jer je 61 posto ispitanika reklo da su im plata i beneficije - presudni faktor. U anketi se istakao i rad na daljinu, koji se smatra prednošću među mlađom generacijom.

Ipak, nije im presudan. Samo 34% ispitanika rad na daljinu doživljava tako.

Iznenađenje je, možda, još jedna oblast koja je bitna ovoj generaciji, a to je briga o mentalnom zdravlju (2), budući da je 51 posto ispitanika ovaj faktor svrstalo među 3 najvažnija.

Dakle, iz toga zaključujemo da bi poslodavci, koji žele da zaposle mlade ljude, trebalo da više pažnje posvete mentalnom zdravlju i blagostanju.

posao

Foto: Freepik

Prema studiji Nacionalnog instituta za zdravlje, svaki treći adolescent, uzrasta od 13 do 18 godina, iskusio je anksiozni poremećaj. Osim toga, broj samoubistava među tinejdžerima porastao je za 56 posto, u periodu između 2007. i 2017. godine.

Još jedna značajna stvar koju generacija Z želi jeste plaćeno bolovanje (3), poput bolovanja posvećenog brizi o svom mentalnom zdravlju. Takođe, očekuju da im poslodavac ponudi različite terapije i da naglasi ravnotežu između posla i slobodnog vremena.

Video: Počinje podcast sa Anom i Vesnom - Kako si na poslu?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vladimir Zeremski

    Svaka čast milenijci. Najzad da im neko ,,Skreše,, PLATA ,USLOVI RADA i SLOBODNO VREME

    0
    0

    Podelite komentar

Google preporuke