Da li je znanje dovoljno za preduzetništvo? Proslavljena glumica otkrila jednostavan trik za uspeh
Morate da budete dobri u pričanju svoje priče, ali kako?
Glumica i nekadašnja vlasnica medijske kompanije Hello Sunshine, Riz Viterspun podelila je u podkastu Adama Granta "Re:Thinking", jednostavan savet za koji smatra da će vaš biznis dovesti na viši nivo.
Kako je pojasnila, i zabava, ali i preduzetništvo, u velikoj meri oslanjaju se na pripovedanje priča, ubeđivanje i šarm.
- Svako mora da nauči da ispriča svoju priču. Ne zanima me ko si, odakle si, da li si vlasnik malog biznisa, ti moraš da naučiš kako da ispričaš svoju priču. Bilo da je na društvenim mrežama, za marketing, bilo da pokušavate da zaradite novac, moraćete da ispričate svoju priču i to na ubedljiv način, pronalazeći delove koji zaista odjekuju - rekla je glumica.
Dakle, kako da postanete bolji u pričanju svoje priče da biste mogli da očarate, šarmirate i ubedite? Bez obzira da li pišete scenarije ili se bavite biznis planom, Viterspunova ima isti savet - zamislite svoj život kao film.
Koja je vaša tačka prekretnica?
Glumica savetuje da zamislite ključne segmente u vašoj životnoj priči, a zatim odredite koje scene biste snimili da objasnite kako ste postali ono što ste danas.
Iako zvuči kao težak zadatak, kroz živ primer sajt Inc objašnjava koliko je u stvari lako.
Grant je danas cenjeni profesor preduzetničkih veština, ali kada se vrati na početak, priseća se malog, uplašenog dečaka koji nije želeo da skoči u bazen.
Imao je dve opcije, da skoči sa daske, ili se osramoti i spusti stepenicama. Šta mislite da je uradio?
- Bio sam toliko odlučan da ne budem ta osoba da me je to na neki način nateralo da tada, pretpostavljam, budem hrabriji nego što sam bio - pojašnjava.
Upravo ova priča može se vrlo lako zamisliti kao jedan od segmenata filma, a ujedno ga čini odličnom anegdotom za izgrađivanje ubedljive priče koja podstiče druge da vas zavole i preuzmu akciju.
Glumica savetuje da ispričate one "tačke svog života" koje su zajedničke i drugim ljudima. Bilo da je u pitanju mesto gde ste odrasli, koliko volite posao koji razvijate i slično.
- Zašto? Svako želi da zna odgovor - savetuje Viterspunova vlasnike biznisa.
Naime, priča "kako ste upoznali svoju sadašnju suprugu u kafiću" će uraditi mnogo više da objasni zašto ste otvorili lanac kafića nego ogromna, suvoparna priča o "izgradnji zajednice".
Isto tako, više ljudi ćete zainteresovati pričom o izolovanom četrnaestogodišnjaku koji je pronašao slične sebi putem interneta, što je objašnjenje za strast prema tehnologiji, nego marketing koji govori o "menjanju sveta".
Video: Kako da se nađu najbolji radnik i najbolji poslodavac? Šta je bolje državni posao ili korporacija?
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.