![Devojka fiskalna kasa računi kasirka prodavačica Devojka fiskalna kasa računi kasirka prodavačica](https://xdn.tf.rs/2022/05/04/devojka-fiskalna-kasa-racuni-kasirka-prodavacica-670x447.jpg?ver=254436)
Na listi najtraženijih zanimanja nema ni programera ni građevinaca: Otkud preokret?
OVI indeks za januar 2023. pokazuje da je potražnja za radom bila 10,1 posto veća nego u januaru 2022, pri čemu je broj oglasa zabeležio povećanje u svim regijama Hrvatske, a najviše na severu Jadrana.
To upućuje na raniji početak potražnje za sezonskim radom, objavio je EIZ u utorak, a prenosi Poslovni.hr.
Kako je navedeno u objavi na veb stranici Ekonomskog instituta Zagreb (EIZ), prema desezoniranim podacima, OVI indeks je prošlog meseca zabeležio povećanje od 5,4 posto, što je poboljšanje u odnosu na decembar, kada je indeks pao za 2,5 posto na mesečnom nivou.
Rast je još izraženiji na godišnjem planu, jer je 10,1 posto ostvarenih u odnosu na januar prošle godine, značajno veća stopa rasta od one zabeležene u poslednjem mesecu 2022, kada je iznosila tri posto.
Najtraženija zanimanja: prodavac, kuvar i knjigovođa
Mnoge je verovatno začudilo što pri vrhu ove liste nema ni tradicionalno popularnih programera ni građevinskih radnika.
Top 3 najtraženija zanimanja su prodavac, kuvar i knjigovođa, dok su konobari ovoga puta pali na četvrto mesto, a magacioneri zauzimaju petu poziciju.
Ne samo da programeri i građevinski radnici nisu pri vrhu spiska, već je u tim branšama zabeleženo najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjem planu u januaru.
Video: Beograđani podeljeni oko mogućeg uvođenja obaveznog bakšiša na fiskalnom računu
S druge strane, kod pomenutih zanimanja je zabeleženo najveće povećanje, a dodatno treba istaći potražnju za medicinskim sestrama, rekli su iz EIZ-a.
U odnosu na januar 2022. godine, značajnije se povećao udeo oglasa u kojima se tražila srednja stručna sprema - sa 31,4 na 35,2 posto, kao i niskokvalifikovani rad, čiji je udeo porastao sa 6,8 na 9,6 posto.
U skladu sa trenutnim uslovima na hrvatskom tržištu rada, udeo oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno porastao je sa 45,3 na 46 posto, dok se udeo oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno vreme - u godinu dana takođe blago povećao, sa 46,3 na 46,8 posto.
Video: Kako da menjamo radne navike i šta je Lean&Kaizen u Srbiji
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Amer
Mehaničar je jedno od najtraženijih zanimanja na američkom kontinentu čak i pre vozača
Podelite komentar