• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ironija: Dobri, stari fiksni telefon bi mogao da "pregazi" Zoom

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

"Ljudi se plaše da razgovaraju", kaže Meri Džejn Kops, koja ih već 20 godina ohrabruje da probiju barijere

  • 0
retro uređaji, fiksni telefonski aparat telefonska slusalica Foto: Shutterstock

Meri Džejn Kops je poznata kao "telefonska dama", pa nije iznenađenje što dobija mnogo telefonskih poziva. Ona je bivša novinarka koja nudi časove po ceni do čak 3.600 dolara za jednodnevnu grupnu sesiju, obučavajući desetine hiljada ljudi tokom godina o tome kako da poboljšaju svoje telefonske razgovore.

Može vas savetovati na razne načine: od jednostavnih uputstava za "razbijanje leda" do detaljnih strategija za zatvaranje prodaje.

Ali, u poslednje vreme, smisao posla se promenio. Kada je Kops započela svoj biznis pre dve decenije, ono što ona naziva "telefonska anksioznost" činilo je oko 10% njenog posla. Danas je to skoro polovina.

- Ljudi se plaše da razgovaraju - kaže Kops, prisećajući se klijenta koji je tražio lekove za anksioznost samo da bi mogao da podigne slušalicu. Ona to delimično pripisuje promeni generacija: ljudi koji su sada u 20-im, odrasli su bez redovnog razgovora putem fiksnih telefona, oslanjajući se na tekst, ćaskanje i video zapise na pametnom telefonu.

Nikada nisu naučili osnove i sada izbegavaju – ili se čak plaše – razgovora preko telefona, ističe ona za Blumberg.

Istraživanje sprovedeno pre pandemije, pokazalo je da je četvoro od pet mlađih Amerikanaca moralo da se "psihički pripremi" pre nekog poziva. Onda je kovid-19 doneo revoluciju video konferencija kao što je Zoom, a Slack je izrastao u vitalni forum za razgovor na radnom mestu – ostavljajući dobri, stari telefon da skuplja prašinu.

Nove tehnologije, plus prelazak na rad na daljinu i pad potražnje za kancelarijskim prostorom, "organski će smanjiti" tržište za desktop telefone, prema podacima Frost & Sullivan-a.

Čak i kada se zaposleni vrate za svoje stolove, ne moraju nužno da provode mnogo vremena tamo jer je veći fokus na grupnim brainstorming sesijama, obuci ili mentorstvu "jedan na jedan".

- Sa manje telefona i manje ljudi kojima su potrebni, telefonski poziv je postao "izgubljena umetnost" - kaže stručnjak za bonton Džodi Smit, dodajući, ipak, da "nije mrtav, te da uglađeni profesionalac zna kako da koristi telefon - i kada".

Komunikacija na radnom mestu danas je planirana i unapred zakazana, nauštrb ležernijih razgovora. Međutim, to se lako ispraviti telefonom, a pomaže u izgradnji veza i osećaja pripadnosti. Spontanost je važna, piše dalje Blumberg.

Video: Ušli smo u najstariju berbernicu u gradu kojoj preti zatvaranje

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>