"Budite ljubičasta krava u polju smeđih": Zašto je kreativnost kjučna za bolje poslovanje?
Postoji mnogo razloga zašto je kreativnost važnija nego ikad. Za početak raspon pažnje ljudi je kraći nego ikad ranije, internet nas "zatrpava" informacijama i marketingom, dok se radnici lakše umaraju od rutinskog radnog mesta.
"Istost se lako ignoriše, norma postaje beli šum", piše Forbes.
Postoje tri grupe koje posebno imaju koristi od primene kreativnosti u svojim ulogama, sa konkretnim predlozima za svaku.
Individualni saradnici
Ljudi angažuju individualne saradnike da igraju uloge, ali takođe žele da znaju šta još donosite za sto.
Dok obavljate svoje zadatke uvek razmišljajte: "Kako još možemo da rešimo ovaj problem?".
Ne postavljajte ograničenje na svoje ideje. Možda kreativna ideja neće uspeti, ali ona vodi ka drugoj koja hoće.
I naravno, nemojte se plašiti da napravite greške ili da dobijete "ne" kao odgovor.
Greške su način na koji učimo. Veliki pronalazači će uvek reći da su greške dovele do njihovih najvećih pronalazaka.
Lideri
U poslovanju, postoje oni koji su lideri i oni koji su menadžeri. Naime, menadžeri ne traže kreativnost jer kreativnost znači da preuzimati rizike, a oni su ljudi koji nisu skloni riziku.
S druge strane, lideri vole kreativni pristup, ali nekada mu ne daju prioritet.
Novinar Forbes-a stoga savetuje da kao lideri obezbedite nagrade za predložene ideje, i to ne samo za one dobre.
Imajte tablu i markere u boji i neka ljudi skiciraju ili crtaju grafičke primere svojih ideja.
Takođe, budite kreativni kada je reč o načinu na koji vodite vaše sastanke. Neka ih vode različiti ljudi i koristite različite prostore za održavanje istih.
Evo još jedne ideje: Tokom sastanka, upitajte svoje zaposlene: "Kako biste drugačije obavljali svoj posao?".
Marketing
Kreativnost u marketingu bi trebalo da bude na vrhu liste prioriteta, ali iz nekog razloga često nije.
Kao što marketinški guru Set Godin sugeriše, morate biti ljubičasta krava u polju smeđih krava da biste privukli pažnju ljudi.
Budite hrabri i udaljite se od tradicionalnog marketinškog govora.
Pronađite načine da negujete i podržite kreativno razmišljanje i učinite svoje radno okruženje ne samo zanimljivijim već i uspešnijim.
(Telegraf Biznis)
Video: Kruna Gavović: Zaposleni treba da ima tretman kao klijent, a to je - najbolji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.