Vreme čitanja: oko 2 min.
Zašto nije dobro da budete previše fini i ljubazni na poslu? Ton vašeg glasa je veoma bitan
Vreme čitanja: oko 2 min.
Naravno, isto tako ne treba da budete nadobudni i neprijatni prema kolegama, posebno bez razloga

Foto: Shutterstock
Svi će vam, razume se, reći da "ne pravite probleme" na poslu, da nađete zajednički jezik s kolegama i šefom, radite u timu, budete kompromisni i konstruktivni... Ali, malo ko će vam reći da ne treba baš uvek ni da budete fini.
Upravo o tome ovih dana piše WSJ.
Teško je "izvagati" šta znači biti "previše fin". S jedne strane, većina korporativnih kultura napustila je oblike militarističkog ponašanja direktora, pretnji i naređivanja, i većina se slaže u jednom: ne volimo diktatore i manipulatore.
Ali, isto tako, činjenica je da mnogi ljude ne vole ni kada je neko "previše fin", što istovremeno i nije uvek dobro/isplativo za tu osobu. Jedna od crvenih zastavica da ste previše fini je ako se prečesto izvinjavate.
Morate imati adekvatan nivo samopouzdanja, tako da najpre ugodite sebi, a onda drugima; ili, još bolje rečeno, tako da se vaš rad ne svodi samo na ugađanje kolegama.
Ponekad, ako ste previše fini, može delovati kao da sumnjate u sebe i svoje veštine/znanje, što opet šalje lošu poruku poslodavcu i timu sa kojim radite. Deo ponašanja koje deluje samouvereno tiče se i tona vašeg glasa.
Uskladite visinu glasa sa svojom energijom i onim o čemu govorite. Ukratko, ne budite previše tihi.
Nije lako postići to da delujete "čvrsto" i samopouzdano, ali ne i agresivno i bahato. Najpre, postavite jasna očekivanja. Jedna od grešaka koju čine direktori jeste želja da budu "prijatelji" sa kolegama, odnosno podređenima.
Jedno je, dakle, biti fin prema njima, a drugo je biti previše naklonjen, jer to ume da se otme kontroli. Zaposleni će, svesno ili nesvesno, početi da vas doživljavaju drugačije od toga kako bi trebalo, a to je - autoritativno.
Ako se fokusirate najviše na to da se dopadnete timu i kolegama, a naročito podređenima, šanse da vas poštuju su manje, smatraju neki stručnjaci.
Opet, ni podizanje tona glasa nije rešenje. Vežbajte. Neka vam glas bude "intenzivan" i nemojte se mnogo osmehivati ako treba da prenesete neku važnu poruku, odnosno da podstaknete tim da bude uspešniji nakon niza neuspeha.
(Telegraf Biznis)
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.