• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Biti ili ne biti (na poslu)? Samo 4% direktora insistira na radu iz kancelarije: Kako to menja tržište?

B. L.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ipak, ovo je pokazala jedna studija. Neke druge ističu da su u drugoj polovini 2023. velike kompanije najavile strože norme po pitanju kancelarijskog posla

  • 0
posao, karijera Foto: Shutterstock

Otkako je krenula pandemija kovida-19, poslovni svet se potpuno preokrenuo. I ne, ne mislimo samo na ekonomsku krizu, već na promene u načinu rada. Odjednom, imamo mnoštvo modela: hibridni, "standardni", fleksibilni, rad na daljinu, kao i skraćene radne nedelje...

Debata o povratku u kancelariju ne prestaje - ali jedan aspekt se, možda, bliži kraju, a radnici su "pobedili". Naime, izvršni direktori odustaju od borbe da nateraju zaposlene da se vrate u kancelariju - puno radno vreme, pet dana u nedelji, pokazuje istraživanje "The Conference Board"-a.

Štaviše, samo 4 odsto američkih izvršnih direktora i isto toliko šefova u svetu, kaže da će dati prioritet vraćanju radnika u kancelariju sa punim radnim vremenom. Umesto toga, privlačenje i zadržavanje talenata je sada glavni interni prioritet za poslovne lidere.

- Izvršni direktori, možda, shvataju da treba da popuste. Postoji toliko drugih velikih pitanja kojima treba da se pozabave - rekla je Dajana Skot, lider američkog Centra za ljudski kapital u "The Conference Board"-u koji je ispitao više od 1.200 rukovodilaca, uključujući 630 izvršnih direktora iz Sjedinjenih Država, Latinske Amerike, Japana i Evrope.

Ali, to svakako ne znači da neke američke kompanije ne zauzimaju čvrst stav u novoj godini. UPS je, recimo, nedavno objavio da napušta svoju politiku hibridnog rada, te da poziva korporativne zaposlene da se vrate u ofis, sa punim radnim vremenom, pet dana u nedelji. Ta politika kompanije počinje 4. marta, navodi se u internom dopisu u koji je CNN imao uvid.

Kome verovati?

U drugoj polovini 2023. godine, neke velike kompanije su najavile da postaju strože po pitanju kancelarijskog posla - ali nisu posebno istakle "potpuni povratak". U avgustu, izvršni direktor Amazona, Endi Džesi, rekao je da zaposleni koji se ne pridržavaju pravila o dolasku na posao tri dana nedeljno - neće "dugo ostati" u toj kompaniji.

Meta je prošle godine rekla zaposlenima da će, nakon Praznika rada, menadžeri pratiti prisustvo radnika u kancelariji u skladu sa svojom politikom o "3 dana u nedelji". Čak je i Zum, koji je pokretač rada od kuće, pozvao svoje zaposlene nazad u kancelariju.

Istraživanje o budućem tržištu rada, sprovedeno među tzv. C-suite liderima, pokazalo je da je rad na daljinu sa punim radnim vremenom opao sa 34% u 2022. na samo 1% u 2023. godini. Dakle, ovo govori u prilog činjenici da je šefovima, ipak, važno da se zaposleni vrate u svoje kancelarije.

Izgleda da svako istraživanje donosi neke svoje zaključke i "trendove".

Dajana Skot je, takođe, primetila da su stariji radnici u kompanijama oni koji češće dolaze na posao, a pomenuta studija ističe i da je hibridni rad "čvrsto uspostavljen".

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>