Vreme čitanja: oko 2 min.
Jedna studija otkriva da čak 78% ljudi preferira rad od kuće, a vi? (ANKETA)
Vreme čitanja: oko 2 min.
Kada je reč o ovom pitanju, definitivno se "javio" i generacijski jaz
Verovali ili ne, rad od kuće je i dalje jedna od gorućih tema u poslovnim krugovima. Hamletova dilema "Biti ili ne biti - pitanje je sad", među radnicima danas poprima novi oblik: "Ostati (kod kuće) ili otići (na posao) - pitanje je sad...
Kao što znamo, menadžeri su i dalje podeljenog mišljenja, mada sve više (posebno velikih) kompanija insistira na povratku u kancelariju. Kada je reč o grupi radnika koja preferira rad na daljinu, to su mahom mladi.
Oni više žude za fleksibilnošću i spremniji su od starijih generacija da jasnije postave granice između privatnog i poslovnog.
Ovaj režim rada je "eksplodirao" za vreme pandemije, a mada je dobar deo stručnjaka mislio kako će proći - po završetku zdravstvene krize, to se, ipak, nije desilo. Četiri godine kasnije, rad na daljinu nastavlja da dominira u mnogim branšama/firmama.
Pomalo je paradoksalno i to što su tehnološke kompanije, poput Mete, Gugla, Amazona, Zuma, prve uvele nove režime rada, prilagodili im se i krenuli da ih promovišu; ali sada, njihovi čelnici žele da se radu od kuće "stane na put".
Jedan od najvećih glasnogovornika povratka na posao jeste Ilon Mask, koji je radnicima tadašnjeg Tvitera, a sada platforme X - postavio i ultimatum: 40 radnih sati nedeljno u ofisu ili otkaz!
Kao razlog za povratak u firmu, svi su navodili isto – produktivnost. I zaista, jedna studija je pokazala da se produktivnost zaposlenih u radu od kuće smanjila za čak 18 procenata.
Ali, evo još jednog paradoksa: istraživanje koje je "Checkr" objavio sredinom decembra 2023. pokazalo je kako 68 posto menadžera i dalje želi da radi od kuće ili hibridno, iako svojim zaposlenima nameće rad iz kancelarije.
Hrvatska kompanija "Mplus", evropski lider koji uspešno integriše dinamične industrije kontaktnog centra, informacionih tehnologija, usluga zapošljavanja i e-trgovine segmenta, sprovela je istraživanje na uzorku od 4.554 svojih radnika u sedam zemalja – Hrvatskoj, BiH, Sloveniji, Gruziji, Srbiji, Rumuniji i Turskoj, dok je pilot istraživanje sprovedeno u Nemačkoj.
Kako je navedeno u istraživanju, objavljenom u časopisu Frontiers in Psychology, pre pandemije je samo 27 posto zaposlenih radilo od kuće, a ogroman deo - 70,7 posto - iz ofisa.
Onda su se, tokom pandemije, stvari preokrenule, te je čak 70% njih radilo od kuće, piše Poslovni.hr.
Rezultati su pokazali kako je nivo zadovoljstva i ravnoteže između posla i privatnog života bila nešto viša kod onih koji rade od kuće, te da čak 78 posto njih preferira rad na daljinu. Ovi rezultati bili su slični u svim modelima rada u firmi, s minimalnim razlikama između muškaraca i žena u uzorku, a baš kao i druga istraživanja - veću želju za radom od kuće pokazali su najmlađi.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.