≫

Vreme čitanja: oko 3 min.

Dala je otkaz i skoro svu ušteđevinu za putovanja: Ovo su joj 4 najveća životna kajanja

B. L.
 ≫

Vreme čitanja: oko 3 min.

Helen kaže da se danas trudi da više živi "u sadašnjem trenutku", a da se manje bavi budućnošću

suvenir, kupovina suvenira, turista, devojka, putovanje Foto: Shutterstock/guruXOX

Helen Žao je imala 28 godina kada je dobila svoj posao "iz snova", odnosno priliku da radi kao video producent za CNBC. Svakog jutra bi odlazila s osmehom na posao, za koji je tvrdila da je kao stvoren za nju. Ipak, nešto u dubini joj nije davalo mira.

- Letela sam kroz dane, ali sam se često budila u gluvo doba noći sa osećajem straha. Zamišljala sam kako će mi vreme proleteti, a onda ću se probuditi sa 80 godina, žaleći što nisam radila da bih živela, već sam živela da bih radila - priča Helen.

Kaže i da je veći deo svog odraslog života provela fokusirana na budućnost.

- Sagorela sam, postala hronično anksiozna, izgubila sam sposobnost da živim u sadašnjosti. Tako sam odlučila da dam otkaz u 32. godini, kupim kartu u jednom pravcu za Peru, i provedem godinu i po dana istražujući 18 zemalja širom Južne Amerike i Azije - kaže ova mlada žena.

Doduše, ta avantura je prilično koštala: 34.000 dolara.

Ali, prema rečima Helen Žao, svaki dan je bio izazov za sebe, uključujući dobre i loše izbore. "Naučila sam lekcije o balansiranju na teži način", istakla je za CNBC i izdvojila zbog čega se kaje u prošlosti i kako je naučila da da prednost sreći u ovom trenutku, a kada da je žrtvuje za bolju budućnost.

Prvo kajanje: "Previše sam brinula u novcu"

Helen kaže kako je ranije u njenom životu sve bilo po planu, "pod kontrolom", te da je zbog toga propuštala divna životna događanja, zapravo, život koji se u međuvremenu događa. Rešila je da svaki dan ima novu viziju, da živi sreću umesto anksioznosti, i da bude fleksibilnija.

putovanje avion aerodrom kofer muškarac student Foto: Shutterstock

Drugo kajanje: "Posvetila sam se životnoj ušteđevini, a zapostavila druge ciljeve"

- Te 34.000 dolara koje sam potrošila na odmor, bile su značajan deo moje životne ušteđevine. Sada, sa 34 godine, imam jako malo ušteđenog novca za penziju, daleko sam od imanja učešća za kuću u svom rodnom gradu, Los Anđelesu, i nisam spremna da imam decu. Iako ne žalim zbog svog odmora ili čak zbog toga koliko sam potrošila na njega, žalim što me je nedostatak pripreme u mladosti doveo u poziciju da moram da biram između ličnog ispunjenja i finansijske sigurnosti - navodi Helen i poentira: "Na fakultetu sam mogla da dešifrujem Šekspira, ali nisam imala pojma da platimr račune".

Kaže i da je veći deo svojih 20-ih godina provela ili nezaposlena, ili stažirajući za male pare, te da je patila od anksioznosti i sagorevanja na poslu.

Treće kajanje: "Potpuno sam prestala da investiram"

Helen je počela da ulaže u akcije 2020. godine, dok je tržište "bujalo". Ali, nakon pada tržišta 2022, ona je izgubila svoje dobitke, plašeći se da će izgubiti još više. Tada je prestala da investira i, kako sada kaže, "izgubila priliku da izgradi bogatstvo".

- Volela bih da sam nastavila da ulažem tokom svojih putovanja, stavljajući 200 dolara svakog meseca u indeksni fond velike kapitalizacije. Mogla sam to da priuštim, pošto mi je ostalo dovoljno ušteđevine nakon odmora. Takođe sam mogla da trošim manje na lepe restorane, odeću, dnevne kafe i koktele - priznaje Helen.

Četvrto kajanje: "Bila sam nemarna prema svojim stvarima"

- U najgorem trenutku mog putovanja, histerično sam plakala na putu u Kambodži. Dva minuta ranije, šetala sam turističkim područjem sa telefonom u zadnjem džepu, "izgubljena" u muzici koju sam slušala, osećajući se bezbrižno i na vrhu sveta. Odjednom sam osetila da mi je neko ukrao Ajfon 13 iz džepa, koji sam imala tek dva meseca. Lopov je pobegao na motoru, a jurnjava za njim bila je uzaludna. Slomila sam se, osećajući se bespomoćno, sama i uplašena, bez telefona u stranoj zemlji. Izgubila sam sve svoje fotografije, a sledećeg dana platila skoro 800 dolara za novi telefon. Izgubila sam svoje stvari više puta, a to me koštalo mnogo novca, vremena i energije. Iako sam temeljna u vezi sa svojim listama obaveza i bukiranjem, ponekad sam neoprezna u drugim kontekstima - navodi Helen Žao za CNBC.

(Telegraf Biznis)

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.