• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Tri stvari koje treba da izbegavate kada tražite posao: Mogu ozbiljno da ugroze vaše šanse

Vreme čitanja: oko 3 min.

Statusi na društvenim mrežama igraju veliku ulogu

  • 0
intervju posao razgovor nezaposleni nezaposlenost Foto: Shutterstock

Prema istraživanju koje je sprovedeno u januaru 2024. godine na stranici za poslove Monster, većina ljudi, njih čak 95 odsto, namerava da traži nov posao ove godine. Mnogi od njih očekuju da će to biti veliki izazov. Više od polovine ispitanika, 68 odsto njih, smatra da će biti teško pronaći nov posao sa obzirom na stanje ekonomije.

Iako potraga za novim poslom može biti izazovna, postoje načini i obrasci ponašanja koji ovaj proces mogu učiniti još težim, prenosi Si-En-Bi-Si.

- Postoji nešto što se zove ponašanje koje traži validaciju, poznato i kao očaj-  kaže Lindzi Mastein, bivša regruterka iz kompanije Amazon i trenutna izvršna direktorka kompanije za savetovanje u karijeri. Dodaje da je ta energija "odaberite mene" ono što zapravo odbija prilike za novi posao.

Evo kako izbeći ove greške.

Nemojte se prijavljivati u istu kompaniju iznova i iznova

Prvo, izbegavajte prijavljivanje na poslove u istoj kompaniji iznova i iznova, pogotovo u kratkom vremenskom periodu.

Mastein kaže da ako vidi da ste se prijavili 20 puta u poslednje dve godine, a nikada vas nisu zaposlili, to crvena zastava. Kao regruter odmah pomisli da nešto nije u redu sa kandidatom ako do sada nije zaposlen.

Bez obzira na to koliko odgovarate toj  poziciji,  regruter verovatno neće uložiti vreme u dalje istraživanje vašeg rezimea.

- To je jedan od razloga zbog kojeg možete zapravo završiti na crnoj listi. Pokušajte da ograničite svoje prijave na maksimalno pet uloga koje se usko podudaraju s vašim profilom u kompaniji- kaže ona.

Nemojte koristiti “otvoren za posao” oznaku na LinkdIn-u

Još jedna crvena zastava za regrutera je i oznaka “otvoren za posao” na LinkdIn-u. Ova oznaka nije retkost na ovoj platformi i čini se kao logičan korak u procesu pronalaženja novog posla. Međutim, izgleda da regruteri misle drugačije.

- Samim postavljanjem te oznake na stranici, već znamo da vam nešto treba. To znači da možda niste toliko izbirljivi kada su u pitanju poslovne prilike, da možda ne razvijate karijeru na primeren način koji vam pomaže da izgradite veštine i napredujete- kaže Mastein.

- Ne ostavljate utisak visokokvalitetnog kandidata. Osim toga, menja dinamiku u razgovoru sa menadžerom za zapošljavanje. Zbog toga vas oni ne pokušavaju uveriti u sjajnu poslovnu priliku jer vas žele u svom timu. Umesto toga, vi pokušavate njih da uverite da vas uzmu u obzir- kaže ona.

Bivši regruter iz kompanije Gugl, Nolan Črč, se slaže i dodaje da po njegovom mišljenju korišćenje te oznake zapravo odaje očaj.

Nemojte biti “vrlo ranjeni i povređeni” na društvenim mrežama

Konačno, ako ste nezaposleni, nemojte objavljivati da ste nezaposleni na društvenim mrežama, pogotovo ako to činite jer ste povređeni. Mastein daje i primjer jedne takve objave:

"Upravo sam dobila otkaz i imam dvoje dece kod kuće i stvarno mi je potreban novi posao, odmah ako je moguće. Ako biste molim vas mogli da me upoznate sa bilo kojom osobom koju poznajete koja ima otvorenu poziciju, bila bih vam zahvalna"

- Iako je ovo tužno i izaziva saosećanje, ljudi koji objavljuju takve statuse prikazuju se kao vrlo ranjeni i povređeni, "krvare" na društvenim mrežama- kaže Mastein. Na kraju krajeva, pokazuju slabost na sličan način kao i ljudi koji uključuju “otvoren za posao” oznaku na svojim LinkdIn profilima

-Umesto toga, ako ste dobili otkaz i želite da signalizujete svetu da tražite nove prilike za posao, pokušajte da predstavite situaciju kao novi početak ili priliku za rast te podelite konkretni primer vaših prošlih doprinosa i uspeha. Takođe, možete podeliti ono što ste naučili i kako su vas vaša iskustva opremila za buduće izazove. Sve to pokazuje prilagodljivost i proaktivan stav prema potencijalnim poslodavcima- kaže ona.

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>