• 2
 ≫ 

Prodao garažu u Južnom bulevaru za 20.000 evra: Biznis koji cveta, velika zarada bez muke za tren

 ≫ 

Gradnja garaža poskupljuje i samu gradnju, a u tome su pojedini videli priliku za dodatnu zaradu

  • 2
garaža

Foto: Unsplash

U Beogradu je lakše zaraditi na garaži nego na stanu, što za naš portal svedoči jedan Beograđanin koji nam otkriva da je prodao svoje parking mesto u Južnom bulevaru za 20.000 evra. 

- Čovek je danima dolazio i molio me da mu prodam parking. Ima skup automobil, kupio je stan pored mog, ali ne i garažno mesto. Nije pitao za cenu. Nisam se ni ja cenkao - priča nam N. G. (41).

Naš sagovornik se svojevremeno preselio sa Dorćola u drugi kraj grada, baš zbog problema sa parking mestom. Kako priča, nekada mu je trebalo po 45 minuta "kruženja" po kraju kako se parkirao svog četvorotočkaša. To mu je oduzimalo vreme a i živce. Kupio je stan u bulevaru, i dva parking mesta, jedno napolju, drugo u garaži. Sada mu se isplatilo.

Iako se slobodno parking mesto nekada teško nalazilo samo u centru grada, danas to pravilo više ne važi. Isti problemi su čak i u obodnim naseljima. Za garažno mesto izdvaja se i nekoliko stotina evra, pa ko ima sreće da ima bar jedno viška moze dobro da dopuni svoj kućni budžet.

Izdavanje garaža neretko se pokazuje kao isplativije od rentiranja stanja, jer bez gotovo imalo ulaganja cena bude skoro pa ista, do 200 evra na mesečnom nivou.

To dokazuju i poslednji podaci Republičkog geodetskog zavoda. U Beogradu je zabeležen porast prometa poslovnih objekata, poslovnih prostora, stanova i garažnih mesta, za razliku od prethodnog kvartala u kom je zabeležen pad prometa poslovnih objekata. 

Kada je poslednji - četvrti kvartal 2020. godine u pitanju, na mesečnom nivou najviše su prometovani stanovi sa blizu 4.000 mesečnih kupoprodaja, građevinsko zemljište sa 2.600 kupoprodaja, poljoprivredno zemljište sa oko 2.200 i stambeni objekti sa blizu 2.000.

Takođe u odnosu na treći kvartal 2020. godine zabeleženo je povećanje broja prometovanih industrijskih objekata i skladišta za 25,8%, poslovnih prostora za 23,2%, garažnih prostora za 17,7%, kao i poslovnih objekata za 9%.

U poređenju sa četvrtim kvartalom 2019. godine ova povećanja su znatno veća – promet poljoprivrednih objekata veći je za 70,7%, objekata posebne namene za 41,7%, poslovnih objekata za 22,8%, poslovnih prostora za 7,8% itd.

Gledano na nivou Srbije, promet garažnih prostora veći je za 17,7% u odnosu na prethodni kvartal. Po gradovima, porast prometa garažnih prostora zabeležen je u Novom Sadu 26,2%, Nišu 28,6% i Beogradu 16,2%, dok je u Kragujevcu broj prometovanih garažnih prostora ostao praktično isti, vidi se u analizi.

garaža

Foto: Pixabay

A cene?

 

Prosečne cene, inače, utvrđuju jedinice lokalne samouprave na osnovu prometa odgovarajuće vrste nepokretnosti u svakoj zoni.

Cene garažnih mesta na teritoriji Republike Srbije u 2020. godini kretale su se od minimalnih 85 evra (10.000 dinara) u Nišu do 90.000 evra na Kopaoniku.

Prema podacima RGZ u Srbiji je tokom protekle godine vlasnika promenilo ukupno 9.414 garažnih prostora. Od toga je 6.917 garažnih mesta, 913 garažnih prostorija i 1.584 parking mesta van objekta.

Od ukupnog broja podataka 56 odsto je na teritoriji Grada Beograda. Najveći broj kupoprodaja realizovan je na području opština Novi Sad – 1.273, Novi Beograd – 984, Zvezdara – 844, Savski venac – 781, Voždovac – 597, Zemun – 576, Vračar – 493 i dr. Od ukupnog broja kupoprodaja u kojima su pored garažnih prostora učestvovale i druge nepokretnosti, 21 odsto ugovora ne sadrži posebno izraženu cenu za garažni prostor i to su uglavnom bile kupoprodaje stanova ili poslovnih prostora sa parking mestom van objekta, ističe RGZ u svom izveštaju.

Cene garaža u opštini Savski venac tokom 2020. godine kretale su se od 5.000 do 38.000 evra. U opštini Stari grad najskuplje garaže prometovane su za 30.000 evra, ali je bilo i onih koje su vlasnika našle za 5.000 evra.

garaža

Foto: Pixabay

Najskupljih šest garaža 

Prema podacima Republičkog geodetskog zavoda, ovo su najskuplje prodate garaže u protekloj godini:

Novogradnja – Raška (Kopaonik) 90.000 evra – 3.333 evra po kvadratu

Novogradnja – Stari grad (Novi Dorćol) 31.276 evra – 2.606 evra po kvadratu

Novogradnja – Vračar (Lamartinova) 36.000 evra – 2.400 evra po kvadratu

Starogradnja – Vračar (Golsvordijeva) 23.500 evra – 2.136 evra po kvadratu

Starogradnja – Palilula (Svetozara Ćorovića) 28.000 evra – 2.000 evra po kvadratu

Starogradnja – Vračar (Mutapova) 22.000 evra – 1.833 evra po kvadratu

Podsetimo, po novim propisima (Zakon o planiranju i izgradnji koji je stupio na snagu), svaka zgrada koja se zida mora da ima i određeni broj parking mesta. Dakle, ako ima 100 stanova, potrebno je da naprave 100 parking mesta - rekao je za Telegraf Biznis Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije.

Kako nam je objasnio, zbog toga se i kopaju podzemne etaže i normalno, navodi, to poskupljuje gradnju jer se na taj način, između ostalog i rešava problem parkiranja.

Video: Ibrina garaža vredna više od 8,5 miliona evra: Jedna marka automobila mu je miljenica

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Srednja klasa

    4. mart 2021 | 06:14

    Pravi smo kapitalisti, dok ima onih koji se razbacuju, stanovi garaže i mnogo što šta, ima 20% stanovništva negde u zapećku svega toga i tužno gleda sve to, ali valjda je takav život, nigde nema da je svima isto i da podjednako svi imaju.

  • samo odjučerašnji BG

    16. oktobar 2022 | 13:47

    koji od BG ima samo krštenicu koji samo "bg" pedigre ima lično 0 daje više nego što vredi BG septička jama obrazovani su daleko od BG, preko

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>