Sve dileme oko Makiškog polja: Gde sme, a gde ne sme da se gradi, šta povlači granicu od top naselja
Godinama se govori o tome da je namera da se Makiško polje prevede u stambeno - poslovnu zonu, uz postojanje značajnih objekata saobraćajne infrastrukture. Javila se onda zabrinutost, da li će se ugroziti izvori vode i gde je tačno ta granica do koje može da se gradi.
Prvi radovi na Makiškom polju odnose se na izgradnju atmosferskog kolektora, kao i nasipanje platoa za depo metroa. No, pre bilo kakve gradnje na ovom potezu radiće se na pripremanju tla.
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, kao i Sekretarijat za komunalne i stambene poslove raspisali su ranije javnu nabavku Tehničke dokumentacije za opremanje lokacije Makiško polje.
Na grafičkim prilozima ističe se urbano tkivo na sadašnjim njivama, posebno je ucrtan pojas budućeg robno-transportnog centra Makiš, a posebno depo metroa sa tri buduće stanice: Železnik, Ranžirna i Makiš. Stanica Makiš biće i početna stanica gradske železnice BG voz.
Iako je u dokumentaciji detaljno objašnjeno na koji način bi trebalo da se vodi računa o zaštiti životne sredine, izgradnja naselja na području Makiškog polja zabrinula je mnoge koji se brinu za zaštitu beogradskog vodoizvorišta.
Gde je tačno granica?
Proveravali smo da li se nešto promenilo?
- Nemamo nikakvu spornu tačku kada govorimo o granici na Makišu, jer je granica vrlo jasno postavljena. Ako govorimo o prostoru za urbanizaciju, a i kada govorimo o užoj zoni, zoni vodoizvorišta. To je saobraćajnica Obrenovački put i savska magistrala. Sve sa druge strane ka urbanom delu grada može biti urbanizovano. A prostor između Save, savske magistrale, to je nešto što ne može biti urbanizovano jer pripada zoni zaštite - rekao je za Telegraf Biznis Marko Stojčić, glavni gradski urbanista.
Kako je naveo za naš portal, Makiško polje je važno jer se tu nalazi depo za metro, za liniju jedan i dva.
- Tokom 2021, i 2022. godine dešavaće se izgradnja metroa upravo odatle. Dakle, odatle će mašine da se pozicioniraju i tako kreće gradnja. Tu počinje prvi tunel ispod zemlje. On će ići do Savskog trga, a kasnije do Mirijeva. Trasa je potpuno razrađena i sve se već sada zna - i način finansiranja i kako će koraci teći. Sada već sa stoprocentnom sigurnošću možemo da kažemo da je sve spremno za prvu gradnju - naveo nam je Stojčić.
Makiško polje je izvorišna zona Beogradskog vodovoda i ugroženo je dotokom atmosferskih voda sa sliva koji gravitira prema Makiškom polju i vodama Železničke reke. Predloženim rešenjem u PGR-u planirana zaštita Beogradskog izvorišta od voda iz zaleđa, koja se zasniva na izgradnji planiranog Obodnog kanala duž Savske magistrale sa severozapadne strane i Veznog kanala do VCS "Veliki Makiš".
Uloga tih kanala je da prihvate sve vode sa prostora jugoistočno od Savske magistrale i odvedu nezavisnim sistemom od melioracionih kanala u Makiškom polju do VCS "Veliki Makiš" - navodi se u konkursu.
Video: Jedan od ovih 6 vozova će tutnjiti beogradskim podzemljem: Građani donose poslednju odluku
(V.B.)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Obrad
Jel' ovo po državnom zakonu, ili po dahijinom?
Podelite komentar
Stefan
Rasteretice guzvu...hahaha, kakva sprdnja
Podelite komentar
Mirko Topalović
Još neko kopa
Podelite komentar