Sve dileme oko Makiškog polja: Gde sme, a gde ne sme da se gradi, šta povlači granicu od top naselja

  • 4
Makiš gradnja Printskrin: Google Maps, Foto: Pixabay

Godinama se govori o tome da je namera da se Makiško polje prevede u stambeno - poslovnu zonu, uz postojanje značajnih objekata saobraćajne infrastrukture. Javila se onda zabrinutost, da li će se ugroziti izvori vode i gde je tačno ta granica do koje može da se gradi.

Prvi radovi na Makiškom polju odnose se na izgradnju atmosferskog kolektora, kao i nasipanje platoa za depo metroa. No, pre bilo kakve gradnje na ovom potezu radiće se na pripremanju tla.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, kao i Sekretarijat za komunalne i stambene poslove raspisali su ranije  javnu nabavku Tehničke dokumentacije za opremanje lokacije Makiško polje.

Na grafičkim prilozima ističe se urbano tkivo na sadašnjim njivama, posebno je ucrtan pojas budućeg robno-transportnog centra Makiš, a posebno depo metroa sa tri buduće stanice: Železnik, Ranžirna i Makiš. Stanica Makiš biće i početna stanica gradske železnice BG voz.

Iako je u dokumentaciji detaljno objašnjeno na koji način bi trebalo da se vodi računa o zaštiti životne sredine, izgradnja naselja na području Makiškog polja zabrinula je mnoge koji se brinu za zaštitu beogradskog vodoizvorišta.

Gde je tačno granica?

Proveravali smo da li se nešto promenilo?

- Nemamo nikakvu spornu tačku kada govorimo o granici na Makišu, jer je granica vrlo jasno postavljena. Ako govorimo o prostoru za urbanizaciju, a i kada govorimo o užoj zoni, zoni vodoizvorišta. To je saobraćajnica Obrenovački put i savska magistrala. Sve sa druge strane ka urbanom delu grada može biti urbanizovano. A prostor  između Save, savske magistrale, to je nešto što ne može biti urbanizovano jer pripada zoni zaštite - rekao je za Telegraf Biznis Marko Stojčić, glavni gradski urbanista.

Kako je naveo za naš portal, Makiško polje je važno jer se tu nalazi depo za metro, za liniju jedan i dva.

Makiško polje Printskrin: Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, Konkursna dokumentacija

- Tokom 2021, i 2022. godine dešavaće se izgradnja metroa upravo odatle. Dakle, odatle će mašine da se pozicioniraju i tako kreće gradnja. Tu počinje prvi tunel ispod zemlje. On će ići do Savskog trga, a kasnije do Mirijeva. Trasa je potpuno razrađena i sve se već sada zna - i način finansiranja i kako će koraci teći. Sada već sa stoprocentnom sigurnošću možemo da kažemo da je sve spremno za prvu gradnju - naveo nam je Stojčić.

Makiško polje je izvorišna zona Beogradskog vodovoda i ugroženo je dotokom atmosferskih voda sa sliva koji gravitira prema Makiškom polju i vodama Železničke reke. Predloženim rešenjem u PGR-u planirana zaštita Beogradskog izvorišta od voda iz zaleđa, koja se zasniva na izgradnji planiranog Obodnog kanala duž Savske magistrale sa severozapadne strane i Veznog kanala do VCS "Veliki Makiš".

Uloga tih kanala je da prihvate sve vode sa prostora jugoistočno od Savske magistrale i odvedu nezavisnim sistemom od melioracionih kanala u Makiškom polju do VCS "Veliki Makiš" - navodi se u konkursu.

Video: Jedan od ovih 6 vozova će tutnjiti beogradskim podzemljem: Građani donose poslednju odluku

(V.B.)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>