Princezi Jeleni od Crne Gore šetalo se po kiši, tako su nastali Portići: Bili smo u Torinu, ovo su te zgrade
Portići sa svojih neverovatnih 18 kilometara isprepletanih kroz gradsko jezgro prava su zaštita za sve lokalne žitelje.
Ako bi se Italija ugrubo delila na pola, onda bi se podelila na živi i pun emocija jug, te na elegantni i bogati sever koji poseduje arhitekturu vrednu ljudskog divljenja. Torino, kao pravi predstavnik prefinjenih gradskih zdanja, dom je Portićija, unikatnog sistema ulica i pasaža isključivo svojstven "staroj dami".
Šetnja u bilo koje vreme po bilo kakvom vremenu.
Ogromni stubovi daju potporu građevinama raspoređenim u užem centru Torina. Time, stvara se promenada kojom ljudi defiluju u jednoj prelepoj atmosferi nalik 19. veku.
Zima u gradu je prilično jaka, grad se nalazi podno Alpa, ali su Portići ti koji sa svojih neverovatnih 18 kilometara isprepletanih kroz gradsko jezgro prava zaštita za sve lokalne žitelje.
Administrativni centar Pijemonta ponosi se ovim zdanjima, a ima i čime - još od 1606. godine počelo je sa izgradnjom ovakvih zgrada prvim ukazom Karla Emanuelea Prvog od Savoja.
On je naredio izgradnju Kastelo trga, a Askanio Vitozi je bio virtuoz koji je primenio svoje znanje i preneo na trg koji je navedene prolaze projektovao u svakoj zgradi koja okružuje želju kralja Emanuelea.
To jeste bio početak, ali pravi bum Portićija desio se tek u 19. veku kada je još jedan od Savoja, Vitorio Emanuele Prvi, lično želeo da mu se od Kraljevske palate do trga Vitorio naprave Portićiji.
Votiro Veneto, trg Karla Feliće i trg Statuta, zatim Porto Nuova i Porto Susa su se priključili ogromnom i unikatnom sistemu prolaza.
Savojska dinastija je u 100 posto svega ovoga učestvovala, ali je Emanuele Treći prepustio jednoj dami sa ovih prostora da odluči kuda će Portići nastaviti da se pružaju.
Da, to je bila njegova supruga, Jelena Savojska iz porodice Petrović.
Jelena je bila šesto dete crnogorskog kralja Nikole Petrovića, a po udaji za Emanuelea Trećeg, vrtoglavo joj je rasla popularnost među italijanskim stanoviništvom.
Zapravo, ona je bila i dala završni dodir na poslednje izgrađenje Portićije u prvoj četvrtini 20. veka.
Zato, ukoliko budete želeli dugu šetnju Torinom, ma padao sneg, pljuštala kiša ili duvao severnjak sa planinskog venca, krenite od trga Vitorio, nastavite ulicama Po, Kasteljo, Roma, Korso Vitorio, Korso Vincaljo, Sernaia, Korso San Martino i stići ćete na trg Statuto.
Idila vredna pažnje i arhitektura vredna oka.
Telegraf Biznis je posetio Torino dok se slavilo 140 godina Vergnano kafe, koju je Coca Cola donela i u Srbiju početkom godine.
Za ovaj grad kažu i da je Pariz Italije, zbog romantičnog duha i reke Po koja ima specifičnu boju, a šetnje njenim obalama ostaviće vam poseban utisak.
Torino je i šarmantna industrijska prestonica Italije. Jedan je od tri najjača industrijska grada Italije, zajedno sa Milanom i Đenovom. Čuveni Fiat koji se i kod nas proizvodi, u kooperaciji sa njima je u stvari „Fabbrica Italiana Automobili Torino“.
Odatle potiču i automobili Alfa Romeo.
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lombardia
Greska za Alfa Romeo, isti je iz Arese, predgradje Milana.
Podelite komentar
Diogen
E neka ste nam rekli za Alfa Romeo stvarno nismo znali, pored svega to je vama najveca atrakcija. Nista vi izgleda videli niste, hajte ponovo da utvrdite gradivo pa nam napisite neko pristojno vase smatranje
Podelite komentar