Najvrednija valuta: Evo koliko vredi svaki vaš minut

  • 0

Sve ređe nam polazi za rukom da izađemo iz dnevne rutine i odvojimo kvalitetno vreme za sebe, porodicu i prijatelje, pokazuju rezultati onlajn ankete sprovedene u Srbiji u prvoj nedelji jula za potrebe Addiko banke. 

Dve trećine anketiranih građana priznaje da veoma retko nađe vremena za sebe, dok svega 16 odsto ispitanika to čini svakodnevno, a kao glavne razloge za hronični nedostatak vremena učesnici ankete navode porodične obaveze (55 odsto) i posao (32 odsto).

Kada ugrabe trenutak za opuštanje, najveći broj ispitanika (77 odsto) vreme provodi odmarajući se, zatim prateći kulturna dešavanja (15 odsto), dok se sportskim aktivnostima u slobodno vreme bavi sedam odsto građana. Sadržaji koji ispunjavaju slobodno vreme posvećeni su porodici i kulturi u širem smislu. Knjige čita 65 odsto anketiranih (25 odsto to čini svakodnevno), tri četvrtine građana redovno prati barem jednu televizijsku seriju, a nešto više od polovine ispitanika najmanje jedan sat dnevno provede igrajući se sa decom.

Rezultati onlajn ankete pokazuju da ispitanici najvećim gubljenjem vremena smatraju čekanje u redovima (42 odsto). Na pitanje gde im najteže pada čekanje, anketirani građani odgovaraju na sledeći način: kod lekara (43 odsto), u prodavnici (20 odsto), zatim u opštini (19 odsto) i u banci (18 odsto). Gradski prevoz koristi 70 odsto učesnika ankete, a više od polovine njih na stajalištima provede najmanje 15 minuta dnevno.

Prema ovim navodima, zbirno vreme čekanja u toku jednog dana kreće se između 30 i 60 minuta, a to vreme ispitanici najčešće troše na „surfovanje“ društvenim mrežama (36 odsto) i igranje igrica (22 odsto). Taj podatak nimalo ne čudi, s obzirom na to da 54 odsto ispitanika provede najmanje jedan sat dnevno gledajući u ekran svog mobilnog telefona.

Većina nas nema dovoljno vremena za sve što želimo u jednom danu, a da bismo bili zadovoljni sobom, pored veština dobre organizacije kojima bi svako trebalo da ovlada, nadohvat ruke su savremene tehnologije koje nam mogu biti od velike pomoći. Tamo gde čekanje nije moguće izbeći, možemo u međuvremenu da završimo neke druge obaveze putem mobilnog telefona i na taj način „ubijemo dve muve jednim udarcem“.

Blagodeti novih tehnologija, pored toga što nam otvaraju vrata ka svetu, donose nam i uštedu vremena, ali i novca. Umesto plaćanja računa na šalterima pošte ili banke, nešto više od 48 odsto anketiranih koristi mogućnost da svoje obaveze izmiruje elektronskim putem.

Mobilni telefon je praktično postao „banka u džepu“, jer je za plaćanje računa putem m-banking aplikacije potrebno svega nekoliko sekundi, na isti način je moguće podići i keš kredit, a novac se može poslati i preko Vibera, jednostavnim izborom kontakta iz telefonskog imenika. Sve to iz udobne fotelje, sedeći u bašti restorana ili na plaži tokom godišnjeg odmora. Ako na pravi način koristimo nove trendove, vreme kao najvrednija valuta postaje naš saveznik, a može nam i doneti i uštedu u kućnom budžetu.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>