• 0

Evropljani kupuju mimo volje i ne vole svoje poklone. Mnogi se ne sećaju ni šta su dobili

S jedne strane, praznici nas obraduju i "nateraju" da se opustimo, ali sa druge strane - neumorno provlačimo platne kartice, dok redovi u radnjama testiraju naše živce

  • 0

Kada je reč o trošenju, Amerikanci su neprikosnoveni, naročito pred praznike. I ove godine su pretekli sve ostale sa potrošenih bilion dolara samo na poklone. Euforija ne zaobilazi ni ostale delove sveta, mada u Evropi ljudi sve manje prave famu oko ovih datuma, a čak 2/5 stanovništva nerado kupuje poklone. Evo koje utiske o prazničnom trošenju u 2019. nam prenosi Svetski ekonomski forum.

Amerikanci vode po "božićnoj potrošnji"

Prema podacima "Gallup" ankete, američki potrošači planirali su da za Božić potroše bilion dolara samo na poklone - 57 dolara više nego prošle godine, od čega je 150 milijardi otišlo online prodavnicama. Ukupni prosečni trošak prazničnih proslava, po domaćinstvu, iznosi 1.500 dolara. Zanimljivo je da samo 7 odsto Amerikanaca ne želi da troši za Božić, pri čemu su u obzir uzeti i oni koji ne slave praznike ili su druge vere.

Proveren poklon - čokolada

"Ocean Finance" ovako izveštava o situaciji u Velikoj Britaniji: samo 16 odsto Britanaca uspelo da je da se seti potrošenog iznosa, za koji su bili upitani 2 minuta nakon kupovine. Budući da Ostrvljani više ne štede kao ranije, predviđeno je da su ove godine potrošili 743 dolara (po osobi) na poklone - 40 odsto više nego ostali građani Evrope. Polovina tih kupovina ostvarena je preko interneta. Ženama su, po hronološkom redu, najčešće poklanjane čokolade, zatim kozmetika, knjige, hrana i piće i koverta s parama, dok je za muškarce redosled bio ovakav: čokolade, knjige, hrana i piće, kozmetika, novac.

Evropljani ne vole ono što dobiju 

Božić je zasigurno vreme davanja, ali veliki broj ljudi ne bude zadovoljan poklonom koji dobije. Istraživanje sprovedeno u okviru kompanije "ING" pokazalo je da se Evropljanima, u 15 odsto slučajeva, nije dopao poklon koji su dobili prošle godine, a 10 odsto njih nije moglo da se seti šta ima je poklonjeno. Zanimljivo je da je čak četvrtina prosledila svoje nepoželjne poklone drugima, 14 odsto ih je prodalo, a jedna od deset osoba ih je zamenila u radnji. Ono što je nama možda nezamislivo, ali kažu da je tipično za Britance i Holanđane, jeste činjenica da je 5 odsto njih vratilo poklon svojim poklanjačima.

Umesto kod kuće - u redu za plaćanje

Prosečni Amerikanac potroši 15 sati u božićnom šopingu! Dok jedne tržni centri umaraju, stvarajući im klaustrofobiju, nekima su kao druga kuća, pa tako umesto da s okupe sa porodicom - oni "hvataju" akcije. Muškarci, kako je možda i očekivano, svakako troše manje vremena u kupovini i češće od žena ostavljaju stvari za poslednji čas. Neverovatno, ali u redu za kasu se čeka do tri i po sata. Prema "ING" istraživanju, prošle godine je 22 odsto Amerikanaca, 14 odsto Australijanaca i 10 odsto Evropljana zapalo u dugove zbog praznične kupovine.

Evo šta kažu procenti o zaduženom broju ljudi Starog kontinenta, prema državama: Rumunija (19%), Ujedinjeno Kraljevstvo (17%), Poljska (13%), Francuska (10%), Španija (10%), Italija (9%), Češka (8%), Belgija (6%), Nemačka (6%), Austrija (5%), Holandija (5%), Luksemburg (3%).

Kome Božić "stvara pritisak"?

Dve petine Evropljana kupuje mimo svoje volje, jer osećaju pritisak društva i okoline. Za neke, Božić je jednostavno finansijski fijasko, a jedna od deset pozajmica iz banke uzeta je da bi se platili troškovi prethodnog slavlja. U Rumuniji i Velikoj Britaniji, jedna petina praznik provodi obučena u crveno, dok su građani Luksemburga najmanje voljni da se zadužuju radi Božića. Uprkos ovim podacima, skoro polovina ljudi kaže da se uopšte ne sekira zbog novca potrošenog u ovom periodu godine. A kako se sve više budi i potencira svest o očuvanju planete, tako i dvoje od deset Britanaca vodi računa kada kupuje poklone, tražeći one koji su "eko-friendly".

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke