• 3

Od velikih korpi do manipulisanja muzikom: Ovako vas trgovci varaju svaki dan

Cilj svakog prodavca je da proda što više robe i da ostvari profit, te zato smišlja razne načine kako da kupce namami na obimnu kupovinu

  • 3
Supermarket, namirnice, prodavnica, trgovina, istek roka

Foto: Shutterstock

Trgovci imaju mnogo načina da vas navedu na kupovinu, koju možda niste ni planirali, a što je još važnije - često verovatno niste ni svesni da ste upali u "zamku" nekog marketinškog i prodajnog trika.

Jedan od njih je spremno, iseckano voće u kutiji, koje košta bar 30 odsto skuplje nego ono "sirovo", koje biste sami iseckali kod kuće i napravili sebi salatu. Ovaj trik je svakako profitabilniji za prodavca, dok sa druge strane, privlači kupce je dobiju gotov proizvod: određenu količinu, više vrsti voća, mogu odmah da vide kakav je plod.

Sigurno ste primetili da danas maltene svaka veća radnja ima svoju pekaru, a to je zato što je potražnja za pecivom ogromna. Dok u pekari možete naći samo pecivo, odlaskom u market dobijate uslugu "2 u 1". I namirnice koje inače kupujete u prodavnici s hranom, i toplo, sveže pecivo za doručak.

Ekstra velike korpe, odnosno kolica u kupovini stvaraju osećaj "da ništa niste kupili", jer ih je teško popuniti. Ako, na primer, uzmete malu korpu, sve i da vam nešto još fali - ako ste je popunili, verovatno ćete pravo na kasu, a ono što nedostaje, kupićete drugi put. To je uglavnom nešto što vam nije neophodno.

Promena rasporeda u radnji dovodi do toga da svaki put ispočetka obiđete ceo objekat, kako biste našli ono što vam treba. Na primer, ako je kečap u jednom momentu stajao na ulasku u radnju, sledeći put ga možete zateći na kraju prodavnice. Dok idete ka kečapu, imate priliku da vidite šta je to novo (ili staro) u radnji, i tu trgovci vide priliku da potrošite više novca.

h&m prodavnica

H&M prodavnica / Foto: Shutterstock

Kontrola emocija uz pomoć muzike je još jedan od trikova, za koji verovatno nikada ne biste rekli da je trik. Naime, Aleksander Rajhman, CEO kompanije "iTestCash", kaže da modni trgovci koriste muziku kako bi manipulisali nivoima energije kupaca. Studija iz 2012. je pokazala da "umereno ometanje" pojačava kreativnost i tera ljude da kupuju nove stvari. Dakle, atmosfera mora biti pogođena: ni tišina ni preglasna muzika.

"Kompromisna cena" je nešto što ćete uglavnom sresti u prodavnicama elektronike. To znači da trgovac stavi dva uporediva predmeta jedan pored drugog, s tim što prvi ima visoku, a drugi nisku cenu. Kupac dolazi u iskušenje da kupi skuplji predmet, ali onda vidi jeftiniji, sličan predmet i "hvata" se za njega. Prodavnica je postigla ono što je htela, a kupac odlazi zadovoljan, misleći da je dobro prošao.

Ponuda "kratkog daha" obično podrazumeva proizvode koji su na sniženju određen vremenski period, a ovaj trik vas tera da ih kupite "odmah", iako vam možda trenutno ne trebaju. Slično je i sa prehrambenim artiklima kojima uskoro ističe rok trajanja, pa onda uglavnom budu sniženi do 30 odsto.

"Nadograđena" porudžbina je trend koji se uglavnom praktikuje u SAD, kada prodavac obezbedi bržu isporuku ako kupac kupi još neki proizvod. Pre toga svakako dobro razmislite da li vam je taj "još jedan proizvod" zaista potreban. Ako nije, strpite se, i malo duže čekajte na isporuku. Ovaj trik, zapravo, nije nužno loš za kupca - samo budite pametni.

Video: Deset namirnica koje bi trebalo da prestanete da kupujete ako želite da uštedite novac

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Није варање

    Прегрубо је и није истина да је то „превара". Просто, пословна стратегија.

  • 🥔

    Varaju trgovci, varaju žene, varaju poslodavci, varaju političari...

  • Ccc

    Meni svi ti trgovacki trikovi deluju primitivno....dajte trgovci nesto originalnije, privlacnije, racionalnije......ja ne ulazim u prodavnicu odela zbog muzike...recimo obrnuto da je...prodavnica CD u kojoj dobijes neki komad odela koji ne sluzi nicemu...ne ide...isto tako ni izbor muzike ne utice na moj izbor odela...recimo da puste muziku iz sedamdesetih, pa da u tom stilu i kupim odelo u prodavnici...ne ide...dakle, moj mozak je mnogo prefinjeniji da bi ga promena pozicije neke robe ili muzika ili velicina korpe naveli na vecu kupovinu...

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke