Ko su ljudi koji aplaudiraju u emisijama? Statisti za dan zarade oko 1.000 dinara i obrok
Samo u Beogradu posluje više desetina ovakvih agencija
Viđamo ih oko glavnih glumaca u serijama i filmovima, plešu u muzičkim spotovima, pomno prate političke debate, prodaju nam proizvode u reklamama, aplaudiraju i plaču u TV emsijama...oni su statisti. Za nekoga je statiranje samo izvor dodatnog novca u slobodno vreme, način da dopune kućni budžet, dok je za druge ovo pravi posao.
"Potreban krupan muškarac oko 30-35 godina, opasnog izgleda, poželjno sa tetovažama." "Potrebni muškarci duže kose i zapuštene brade." "Potrebni lepi momci i devojke". Ovo su samo neki od oglasa u kojima agencije za statiste pozivaju svoje članove, ali i one koji to još nisu, da učestvuju u nekom od brojnih projekata.
Samo u Beogradu posluje više desetina ovakvih agencija. Za njih se članarina se ne plaća, potrebno je samo poslati im dve fotografije - profil i anfas i ostaviti osnovne podatke. Angažovanje za posao izgleda tako što klijenti ispostavljaju agenciji zahteve, koliko im treba muškaraca, koliko žena, kojih godina i fizičkih karakteristika, a onda oni u bazama podataka traže članove koji bi ovim zahtevima najviše odgovarali.
Primat u komunikaciji sa statistima već dugo ima Fejsbuk, kao društvena mreža koja više nije strana ni nešto starijim sugrađanima kojih ima mnogo među statistima. Preko ove mreže agencije često pozivaju određene grupe ljudi da im se jave za konkretno snimanje ako su slobodni i zainteresovani.
A projekata je do početka pandemije bilo mnogo, od publike u TV emisijama, preko reklama, rijaliti programa, pa sve do serija i filmova.
Miloš Ivić statiranjem se bavi godinama. Počeo je slučajno, kao student, kada je sa drugom otišao na snimanje masovne scene za jedan poznati film. Za dan dobre zabave zaradio je lepu dnevnicu i poželeo još.
- Eto, ja sam sticajem okolnosti krenuo sa filmom, ali ljudi obično kreću kao publika u emisijama. Sede u pozadini, aplaudiraju i skandiraju, ili njišu kukovima ako je u pitanju muzička emisija. Navala na poslove je obično velika, a razne emisije sada već imaju i ustaljene ekipe statista u publici, pa uvek zovu iste. Lakše im je, znaju šta bi trebalo da rade i nema gubljenja vremena na obuke novih - priča Ivić.
U emisijama se za dan zaradi oko 1.000 dinara, dok angažmani od nekoliko sati vrede 500, 600 dinara. Oni koji požele da postanu malo vidljivijii da zarade nešto veći novac, mogu da se prijave za statistu sa zadatkom. To su ljudi koji dobiju zadatak da nešto i izgovore i da budu sami u kadru. Njihov dnevni honorar se kreće od 1.500 dinara.
Ipak, korona virus je i u ovoj branši sve promenio i okrenuo naglavačke. Nakon prvih uvedenih mera sve je stalo - filmovi su prestali da se snimaju, serije su pauzirane, a iz televizjskih emisija publika je "proterana" zbog epidemiološke situacije.
Milenko Vujić, direktor agencije "Statisti", kaže da je u jednom trenutku, tokom leta, delovalo kao da će sve da sevrati na staro, a onda je došla jesen.
- Teenutno nam je 98 odsto poslova stalo. Poslednjih mesec dana skoro ništa nismo radili. Žao mi je ljudi koji žive od statiranja, a na žalost, ima ih mnogo više nego onih koji bi samo da zarade nešto sa strane i da se malo druže. Ne samo da dolaze da zarade, nego im znali i besplatan obrok na snimanju, jer ne moraju zarađeno da troše na ručak - kaže Vujić i dodaje da im se sve više ljudi javlja, traže posao, a trenutno nemaju ništa da im ponude.
On se nada da će uskoro sve da se vrati u normalu i da će domaće serije ponovo da budu najomiljeniji posao statista, ne samo zbog druženja sa glumcima i dobre atmosfere, već i zbog dobre zarade.
Profesionalni statisti ne postoje, ali u Beogradu postoji grupa od njih 1.000 do 1.500 koji stalno snimaju i koji sarađuju sa svim agencijama.
- Oni su stalni, uigrani, znaju posao da rade, znaju kako se ponaša pred kamerom. Oni su to ozbiljno shvatili i njih često pozivaju, dok one koji samo dođu da vide i koji to shvataju samo kao zabavu, najčešće više ne zovu - kaže Vujić.
Sa tim se slaže i Ivić.
- Statista mora da radi ono što mu se kaže, da ne postavlja pitanja, da pazi na izgled, da uvek bude uredan, da prema ljudima bude kulturan i prijatan i da se ne zamera kolegama, iako na njih gleda kao na konkurenciju - kaže sagovornik Telegraf Biznisa.
Video: Za ovih 10 zanimanja vam ne treba fakultet, a može lepo da se zaradi
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Праведник
Нису стигли да се активирају, неки тапшу за мноооого више пара...
Podelite komentar
Slavko
Zamenik gradonačelnika jednog velikig grada, tapše za mnoooooogo više para. Znao da se probije.
Podelite komentar
Leki
Mucenici.
Podelite komentar