• 2

Da li možemo u Srbiji da vratimo ili zamenimo poklone koji nam se ne sviđaju?

Podrazumeva se, naravno, da se vraća roba koja nije korišćena

  • 2
Žene se sada ređe odlučuju za šoping

Foto: Pixabay

Praznici su sada polako već iza nas, ali su zato pored nas svi pokloni koje smo dobili za Novu godinu i Božić, a nije svaki savršen i "kao poručen". I dok je u svetu normalna praksa da se neželjeni pokloni vrate u prodavnicu ili zamene za nešto drugo, u Srbiji to retko kome pada na pamet, a u prodavnicu sa računom odlaze samo po veći ili manji broj. A da li uopšte imamo opciju da vratimo ono što ne želimo?

Delom zbog filmova, delom iz neznanja, ali kupci uglavnom veruju da kupljene stvari mogu da vrate jer im se ne sviđaju. Ipak, Zakon o zaštiti potrošača to nigde ne precizira, naprotiv.

Robu kupljenu u butiku, prodavnici tehnike, kozmetike ili bilo kojoj drugoj radnji, trgovci su dužni da uzmu nazad isključivo ako ona ima neku grešku, i to grešku koja nije nastala korišćenjem kupljenog proizvoda, već je takva bila prilikom kupovine, ili je do nje došlo bez krivice kupca.

Ipak, ako bismo otišli da vratimo novogodišnji džemper koji nam se ne sviđa, haljinu koju već imamo u svojoj garderobi, mikser koji nam nije potreban, ili cipele koje jednostavno nisu naš stil, trgovac ne samo da ne mora da nam vrati novac, nego ne mora ni da nam ponudi zamenu.

Situcija je u praksi, na sreću, malo drugačija. Većina prodavaca, pogotovo onih koji su zaposleni u prodavnicima koje su deo velikih inostranih lanaca, dozvoliće svima sa računom i neoštećenim proizvodom, koji je kupljen maksimum mesec dana ranije, da izvrše zamenu. Podrazumeva se, naravno, da se vraća roba koja nije korišćena. Novac, sa druge strane, trgovci mahom ne vraćaju.

štednja, novac

Većina trgovaca dozvoljava zamenu, Foto: Unsplash

Zakonom, međutim, uopšte ne nameće trgovcima u Srbiji ovakav odnos prema kupcima i to je više stvar njihove dobre volje i korektne poslovne prakse.

U trgovinu je moguće vratiti isključivo robu kupljenu onlajn ili van prostorija trgovca, i to u roku od 14 dana, bez ikakve obaveze navođenja razloga. Rok počinje da teče od trenutka kada ste robu dobili, a ne kada ste je naručili, kako mnogi trgovci žele da izvrnu zakon.

U Srbiji se, ipak, retko ko odlučuje da zameni poklone koje je dobio od bliskih ljudi, ukoliko se zamena ne odnosi na drugu boju, ili veći ili manji broj. Većini je neprijatno da uradi tako nešto zbog onoga ko je poklon kupio, pa neželjeni komadi najčešće stoje u ormarima, ili čekaju nekoga ko će ih dobiti na poklon. 

Video: Sve što niste znali o platnim karticama

(G. A./Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Punisher

    11. januar 2021 | 19:14

    Mimo svega ovoga ono sto treba da znate, jer radim u sportskoj radnji je da imate garanciju na 2godine. A ne 6mes ili godinu dana kao sto neki govore musterijama jer im je nametnuto od strane firme da govore to. Npr. Pukle su vam patike posle godinu dana, imate pravo da ih odnesete na reklamaciju i kad vam odobre vecina njih vam kaze da ne daju pare nazad vec mozete da uzmete drugi model ili doplatite za neki drugi ako je skuplji koji vam se svideo. Oni su duzni da vam vrate pare ako ste tu opciju izabrali, nemojte da vas zavaravaju. Druga stvar obavezno cim kupite artikal slikajte racun (slika racuna u telefonu se uvazava u slucaju da nemate racun kod sebe ili ste ga izgubili) jer su racuni napravljeni da izblede veoma brzo. Jer bez racuna ne mozete nista uraditi. Nadam se da sam koliko toliko pomogao.

  • Lejla

    11. januar 2021 | 19:14

    Možemo...samo da nas ne uhvate...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>