Šta se najviše traži? Pomama za ovim stvarima podigla cene, negde čak za 30%
Podaci iz raznih zemalja pokazuju da se tokom 2020, ali i sada, najviše kupovao nameštaj, zatim oprema za domaćinstvo i dvorište, alat, ali i saune, đakuzi, roštilji, bazeni.
Kada je krenuo karantin u većem delu svetu, prošlog proleća, ljudi su i dalje mogli da šopinguju - ali onlajn, i primarno su se odlučivali za stvari vezane za dom, budući da su u njemu mahom provodili vreme.
Kako je, međutim, rasla prodaja nameštaja, tako je padala prodaja obuće i odeće (izuzev komforne garderobe, kao što su trenerke i pidžame). Sve smo bliže 5. mesecu tekuće godine i taj trend se ponavlja.
Najpre je došlo do buma prodaje kada je reč o baštenskim stolicama na kojima su sedeli princ Hari i Megan Markl, prilikom intervjua kod Opre Vinfri, a onda je sličan trend primećen i u Nemačkoj.
Naime, kako u toj zemlji mesecima već ne rade neesencijalne prodavnice, tako su građani Nemačke najviše trošili na stvari za kuću, i to su uglavnom pazarili u trgovinskim lancima, koji prodaju "sve i svašta".
Isto se dešava i u Austriji, gde su radnje trenutno suočene sa brojnim nestašicama. To utiče na duže čekanje, ali i na poskupljenje pojedinih proizvoda. I to, ne bilo kojih.
Ponovo se vraćamo na nameštaj za baštu, baštenske kućice, saune, roštilj, bazene i drvo za gradnju - to je roba koja je deficitarna u ovom momentu. Razlog? Zbog zaključavanja, Austrijanci više vremena provode kod kuće i bave se sportom.
Takođe se navodi da dobar promet ovih dana ostvaruju sportske radnje, pri čemu su tegovi maltene rasprodati, a uskoro bi isto moglo da se dogodi biciklima. Cene električnih bicikala su 3-4% više, rekao je predsednik udruženja trgovaca Rajner Vil.
On je ukazao da potrošači narednih nedelja moraju očekivati nestašice određenih proizvoda. Ne poskupljuje samo sportska oprema, već i građevinski materijal: ne samo drvo, skaču cene i za plastiku i industrijske metale.
Tu informaciju je podelio lanac prodavnica građevinskog materijala "Baumarkt ". Primera radi, sečeno drvo je od decembra do marta poskupelo, tj. neki artikli su sada skuplji čak 30 odsto u odnosu na 2020.
Video: Unikatni Sakura dijamant vredi čak 32 miliona eura: Ovakav kamen prvi put se našao na aukciji
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.