• 0

Zaposleni na mukama: Kako upravljati novcem posle kućnog ofisa i perioda štednje?

Da li ste pravili računicu? Mnogi kažu da su tokom rada na daljinu štedeli na gorivu, hrani, piću, ali s druge strane, zaposleni su se žalili da im nedostaje kolektiv, radna atmosfera, okupljanje uživo

  • 0
kasica-prasica

Foto: Freepik

Trikova za štednju ima mnogo, ali nisu svi jednako efikasni niti odgovaraju baš svima. Svako ima drugačije navike, potrebe i primanja. Nekome do posla treba 5 minuta hoda, neko putuje autom više od sat vremena. Pre nego se zapitate kako nekome polazi za rukom štednja, a vama ne, pokušajte da je "personalizujete".

Najpre krenite od toga šta se sve promenilo u vašem kućnom budžetu otkako je krenula pandemija kovida-19? Možda zarađujete manje, usled preraspodele i smanjenog obima posla, ili ste pronašli čak dodatni posao, tj. ekstra zaradu. Zasigurno ste uštedeli jer niste odlazili na posao svaki dan, i to pre svega, na hrani/piću, prevozu, ali promena ne mora biti drastična ni sada - ako ste se vratili u kancelariju.

Naime, važno je stavite na papir svoje prihode i da odmah oduzmete fiksne rashode: računi, telefoni, hrana za kućne potrebe, iznos predviđen za održavanje zgrade, vrtić/škola ako imate dete, i tome slično. Potom sagledajte dobro sa kojom količinom novca raspolažete i ono što je bitno: s vremena na vreme dižite keš s bankomata. Zašto?

Zato što ćete tako imati bolji uvid u potrošnju. Mnogi korisnici platnih kartica kažu da "nemaju osećaj koliko troše ili koliko novca im ostane na računu", posle provlačenja kartice. I ne budite u zabludi: i najsitniji troškovi vremenom formiraju "planinu" novca.

Prevoz

Budući da je fleksibilniji rad na daljinu sada postao praksa za mnoge kompanije, širom sveta, pa i u Srbiji, možda možete da se dogovorite sa šefom da od kuće radite dva dana nedeljno. Tako ćete uštedeti na gorivu. Ako to nije opcija, možete se kombinovati sa kolegama koji žive blizu vas - i deliti troškove. Možda vam ni to ne bude odgovaralo, te ćete ovaj trošak, ipak, morati da svrstate među "fiksne". S druge strane, ako idete javnim prevozom, mesečna markica za odrasle u zonama 1 i 2 košta oko 3.000 dinara.

posao, kolege

Foto: Freepik

Hrana

Možemo biti saglasni da je ovo možda ključna stavka u svačijem budžetu, a dodatno postaje problem kada morate plaćati obroke na poslu. Ipak, rešenje postoji i ovaj trošak definitivno ne mora biti veliki. Izbegavajte peciva i naručivanje hrane iz kancelarije, a umesto toga, sami spremajte obroke. Ide leto, lakše nam je da se pokrenemo i ustanemo ranije, a sada su ponovo hit lagane obrok-salate. Jedno kuvano jelo nadomak vašeg ofisa optimalno košta 300-400 dinara, a za taj novac verovatno možete napraviti ručak za dva dana.

Kafa

Umesto da kupujete gotove kesice, kafu putem automata ili "za poneti", možete uštedeti i na ovom - mnogima omiljenom napitku. Gotovo svaka firma danas ima frižider. Kupite 200 grama kafe, mleko i sve što vam treba, i spremajte kafu sami - kao kod kuće. Ako računamo da je kafa na automatu 60-90 dinara, a ona u kafiću čak 3-4 puta skuplja - računica je jasna.

Wellness, posao

Foto: Shutterstock

Odeća

Kada je nastupila pandemija, zaposleni su masovno prestali da kupuju elegantniju ili tzv. odeću za posao. Uživali su radeći u trenerkama i pidžamama, ali tome je došao kraj, što i nije tako loše. Važno je za vaše samopouzdanje da se doterate i "uđete" kompletno u poslovni dan. Ipak, to ne znači nužno dodatni trošak. Kupite nekoliko ključnih komada koje možete lako kombinovati uz svedeniju odeću. Poenta je, zapravo, da kupujete pametno: po potrebi ili kada su dobra sniženja (ali tada vodite računa da ne prevlada impulsivni šoping).

Video: Deset namirnica koje bi trebalo da prestanete da kupujete ako želite da uštedite novac

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke