• 0

E-kupovina važila je za jednostavniju i isplativiju: Kako je sad? Ostaje li otporna na poskupljenja?

"Centralna banka bi definitivno trebalo da obrati pažnju na to što se događa na internetu", kaže ekonomista iz SAD

  • 0
onlajn šoping

Foto: Freepik

Korona, zdravstveno-ekonomska kriza, karantin, zatvaranje radnji, inflacija... U svom tom haosu e-trgovina je, čini se, veoma dobro "plivala". Ipak, ni ona više nije imuna na poskupljenja.

Poznato je koliko su divovi iz oblast onlajn šopinga profitirali u 2020, poput Amazona ili Alibabe. Taj segment je, generalno, dugo ostajao otporan na inflatorne pritiske, a cene su čak padale svake godine - u periodu od 2015. do 2019.

Ipak, pandemija je uspela i to da poremeti. Cene "na mreži" skočile su u julu 3,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu, prema izveštaju koji je objavio Adobe.

Njihov indeks digitalne ekonomije je obuhvatio 18 kategorija, i maltene sve su - osim šest - zabeležile rast cena tokom jula. Uvećane cene su se mahom odnosile na odeću, lekove bez recepta i sportsku robu.

- Pre virusa korona mislim da nije bilo inflacije. Ona je bila isključivo deflatorna - istakao je za CNN ekonomista Austan Goolsbee, inače bivši Obamin savetnik koji je pomogao Adobe-u u razvoju ovog indeksa.

Dalje se navodi i da ovaj rezultat nije "jednomesečna greška". Cene na internetu su počele da rastu ubrzo nakon izbijanja pandemije u martu 2020. i taj trend ne jenjava. Adobe je, naime, otkrio da su onlajn cene porasle 2,3 odsto tokom 12 meseci, zaključno s junom, a u julu su posebno uznapredovale.

- Centralna banka bi definitivno trebalo da obrati pažnju na to što se događa na internetu - rekao je ovaj stručnjak za ekonomiju iz SAD. Dugo vremena, onlajn kupovina potrošačima nije bila samo lakša, već i isplativija. Hoće li se cene vratiti na "zdrav nivo"?

Video: Šta se više isplati ove jeseni? Spremati zimnicu kod kuće ili kupiti upakovane flaše i tegle

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke