Zašto se u Srbiji slabo jede crna čokolada? Trgovci počeli da ih povlače trajno, a nije problem ukus
Mnogima omiljena poslastica - čokolada, prodaje se u enormnim količinama širom sveta, i mada mlečna i dalje dominira, sve popularnija je i tamna (crna) verzija, sa manje šećera, a većim procentom kakaoa.
Ipak, nije svako tržište na svetu jednako spremno da je "prihvati". Pritom, ovde nije reč samo o kvalitetu ili ukusu, budući da je često dosta gorča od klasične, mlečne čokolade - već je presudni faktor cena.
Naime, u nekim domaćim supermarketima ovih dana možete videti rafove sa ekstra sniženom robom, ali ne zato što joj uskoro ističe rok, već zato što neke proizvode brendovi trajno povlače. Razlog? Slaba prodaja, saznajemo od radnika.
Na tim policama našlo se i "brdo" crne čokolade, poznate rumunske marke, koja se sada prodaje za upola manju cenu. To znači da 80 ili 90 grama, zavisno od pakovanja i vrste, sada košta oko 100 dinara. Regularna cena je oko 200 dinara.
Pritom, ne treba zanemariti da manja čokolada sada uglavnom "samo izgleda kao da ima 100 grama", a uglavnom sadrži 10 do 20 grama manje. To je svakako i naznačeno na pakovanju, ali i dalje ostaje nejasno zašto se pravi proizvod od 80-90 grama, a ne standardnih 100 grama.
Činjenica je da je ljudima u Srbiji skupo da za tako malu količinu daju 200 dinara, ili čak 400 dinara za malo više od 150 grama čokolade. Naravno, nemaju svi brendovi previsoke cene, ali većina tamnih čokolada dosta košta - posebno ako ima više kakaoa (recimo, 80 odsto) i neke dodatke (nar, cele borovnice, aromu kafe).
Bez obzira na to što kakao poskupljuje, kao i šećer, ove sirovine ipak važe za jeftinije, bazične. Cenu dodatno podiže dodatak stevije, koji češće prati tamne nego mlečne čokolade, zatim razni drugi ukusi. Na kraju krajeva, primetićete i da je pakovanje porodičnog sladoleda za nijansu skuplje ako poslastica ima aromu nekog brendiranog keksa, a ne "standardne ukuse".
Inače, prema podacima verifiedmarketresearch.com, globalno tržište tamne čokolade je u 2018. vredelo 44,9 milijardi dolara, a procena je da će do 2026. dostići vrednost od čak 83,34 milijarde dolara. Rast cene nije samo direktno povezan sa rastom cene kakaoa, već i sa trendovima.
Kao i u svemu, i ovde on igra bitnu ulogu. Crna čokolada se promoviše kao zdrava, što i jeste, tako da je odlična opcija za one koji vode računa o zdravlju i izgledu. S druge strane, neki "ne priznaju" tamne čokolade koje sadrže šećer i nemaju naznačen procenat kakaoa na pakovanju.
Drugim rečima, najviše vrede tamne čokolade koje imaju od 70 do 90% kakaoa, ako su sa stevijom ili, recimo, brezinim šećerom koji se nametnuo kao zaslađivač broj 1, u odnosu na beli šećer. Ipak, ako poredimo cene, 150 grama ovog šećera košta čak 360 dinara, dok je kilogram belog šećera između 60 i 70 dinara.
Video: Čokolada od koje „boli glava“ koliko je dobra, ali i novčanik
(Telegraf Biznis/B.Đ.)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mina
Nejasno zasto je smanjena gramaza??? Pa gramaza je smanjena za 10-20g, neprimetno u veličini čokolade.. a onda cene „neptimetno“ porastu☺️ I ne samo cokolade, gotove supe npr.. pre su uvek bile za 1l, sada ih ima I za 750ml….I jos mnogo toga da ne nabrajam. Znači zbog zarade proizvodjača..
Podelite komentar
M-78
Jede se manje zato sto je skuplja...sto veci procenat kakaa jaca je i cena. To je ustvari prava kvalitetna cokolada, samo sto je kod nas pravilo da se kupuje jeftinija, a ne gleda se kvalitet.
Podelite komentar
Mika
Kada na skuplju proizvodnju zbog kakaoa, dodamo pohlepu trgovca kroz enormne marze, tada se pokusa prodaja za tih 200-400 din, narod nije vise lud da ga zavlace, pa sada nek povlace proizvod po realnim cenama
Podelite komentar