Da li ćete sad morati banci da platite što ste tužili za NKOSK, kako ubuduće do stambenog kredita?

Banke i advokati i dalje na suprotnoj strani. Odluka VKS dobra preporuka da privredni sudovi konačno znaju na koji način da delaju, kaže sagovornik Telegraf Biznisa

Komentari

  • Daca

    17. novembar 2021 | 18:05

    Kod Poštanske stedionice ako neces Nks onda je vece ucesce toliko o nasoj drzavi i bankama.

  • Ivan

    22. septembar 2021 | 16:10

    Molimo dragog profesora Hanica, da ne staje na stranu bankama, jer se zna da je ovo kupljena pravda...Zamisli banka ima koristi od NKOSK, meni je trosak svakako...To bi isto bilo kao da sam kupio putno osiguranje za mene, a korisnik polise turisticka agencija...Banke imaju menice, trajni nalog, hipoteku, obrada kredita( duplo placen radnik banke za njegov redovan posao), odrzavanje kredita godisnje, NKOSK i na kraju efektivna stopa(Koja je jedina realna u pricu) sve ostalo je hajducija i kartelsko ponasanje banka...Na kraju te forice sa advokatima, da su banke sve same vratile, advokati bi islo NULA dinara za rocista...Najbolje da ovo Vucic presece i resi i dobice 500 000 glasova( 200 000 kredita x 3 clana porodice)

  • Srkimaja

    21. septembar 2021 | 01:02

    Podnjele odredjeni deo tereta, kada je bi monitoring iskoristio ga jer su obecali da nece biti naplacivana nikakva kamata posle 3 meseca meni rata veca zasto ,kazu zbog monitoringa kamata na ta 3 meseca pa raspodeljena na preostali iznos otplate, kosta mene monitoring 478 eura..... lopovi

    • 21. septembar 2021 | 11:47

      dejan

      @Srkimaja

      nbs ti je dao tri mogucnosti .... ali banka ti ih nije predocila .... takodje ne postoji rok za izbor .... znaci opcije su da odmah po isteku moratorijuma platis zbirno te tri rate da odmah po isteku platis samo kamatu za ta tri meseca i naravno ta poslednja opcija siroko primenjena gde se menja mesecna rata tako sto se tri rate dodaju na kraj i sve preracunava ..... znaci po meni mozes da zatrazis da platis te tri rate u potpunosti i neku razliku za kasnjenje toga sto je kamata na kamatu .... i nakon toga da trazis da se vratis na stari plan otplate ..... jos jedna bitna stavka u predocavanju toga je da li su ti poslali postom novi plan otplate .... to je nesto sto se zove pravno informisanje i koje banka mora da dokaze .... ukoliko si ti potpisao novi plan otplate pretpostavljam da bi ti neki pokvareni agent ponudio delimicnu otplatu za te 3 rate ..... a to je u stvari samo kozmeticko resenje ....opet banka bude u plusu ali tvoj minus bude malo manji .... u svakom slucaju pozivaj se na pravnu neinformisanost i dokumente nbs-a

  • Djole

    20. septembar 2021 | 23:44

    Pa, drzava i VKS su znali da banke pljačkaju klijente kroz troškove obrade kredita i NKOSK. Zasto tada nisu nalozili bankama da prestanu sa tom praksom? Sada kada su se tuzbe nagomilale udri po narodu. Ko zna, mozda je neko iz VKS primio kintu za to, ili hoće da minuraju vlast pred izbore... Sve je moguce... Neka nalože da mi apciguju tu sumu od cene stana, bez zatezne kamate. Koliko sam dao u evrima, tiliko neka mi umanje preostali dug.

    • 21. septembar 2021 | 10:52

      Crni

      @Djole

      Zasto bez kamate, banke i na vazduh naplacuju kamatu

    • 21. septembar 2021 | 12:36

      dejan

      @Djole

      da bi malo poboljsali tvoj komentar .... kad vec pominjes tu tesko izgovorivu rec koja je skracenica od nekakve nacionalne koorporacije ..... dakle banke svoj rizik osiguravaju tako sto ti provere dnk uzmu menice krvna zrnca klijent potpise administrativnu zabranu na kraju se cak stavi i hipoteka na nekretninu .... a mozda i na dve .... ako imate dve probace i to ... u svakom slucaju na sva ova obezbedjenja rizika bankama je to idalje nesigurno .... i onda vas teraju da platite njima osiguranje kredita koji uzimate kod drzave ..... dakle NKOSK sluzi da drzava preuzme rizik vaseg kredita .... to je nesto sto bi banka trebalo da plati drzavi kao svoje obezbedjenje svoj trosak .... medjutim u praksi to se uracuna klijentu banke .... a prakticno se dodje do toga da banka uzme ceo profit a drzava preuzme rizik a sve o trosku onog ko mora da uzme kredit jel drugi izvor para nema ..... znaci banke posluju tako da nemaju trunke rizika da je za njihovu losu procenu izdavanja kredita odgovorna drzava a da one uzmu zaradu i iznesu je u maticnu zemlju .... i pri tom na sve to idalje vam prodaju stan ..... ja licno bih voleo da vidim statistiku onih koji su ostali bez posla i dosli do toga da nemaju da placaju rate kredita .... postavlja se pitanje da li drzava vodi racuna o tome da ako takav neko izgubi posao mi onda solidarno placamo banci njegov dug .... da li prosto drzava onda stiti nekog ko ima kredit makar iz ugla ne gubitka posla ....

  • Sremac

    20. septembar 2021 | 21:20

    Politika ... Zamislite da su banke morale da plate ( a trebale su po zakonu da plate ) pa to bi bio skandal ... Obratite pažnju sta Hasan kaze .. po zakonu trebaju da plate ali u odnosu na zemlje u regionu ne treba .... Ko je ovde lud ?

  • dejan

    20. septembar 2021 | 21:18

    u nadi da cete 10 komentar objaviti .... iako vise nemam istu inspiraciju no gnev .... svi vi koji pisete uzmi ili ostavi .... ili znali ste unapred .... ne to nije tacno ... nije potpuno tacno .... prvo svi ugovori imaju premnogo strana a ti sedis ispred agenta u banci i treba da kazes znate sta sad cu ja da citam ovo sat vremena ... prosto ne desava se .... ljudi potpisu i ne znaju sta su potpisali ... a font kao na puskicama .... takodje na drugoj strani .... cak iako se procita .... osoba koja potpisuje nije pravnik nije advokat nije u obavezi da poznaje prava ..... a clanovi ugovora nekada nisu u skladu sa zakonom .... znaci nema garancije da druga ugovorna strana sastavlja potpuno zakonski ispravan ugovor ..... i samim tim ukoliko su vas naterali podmetnuli obradili vas da to potpisete a to nesto je protiv ustava i protiv zakona ne znaci da mogu da sprovedu to samo zato sto ste potpisali i bez konsekvenca .... pa makar strazbur morao da nauci vks .... znaci ako je nesto protiv zakona protiv ustava potpisano ne znaci da je vazece i da naknadno ne mozete da trazite naknadu stete usaglasavanje sa zakonom itd .... cak ukoliko je nesto protiv zakona potpisano a ugovor odavno izvrsen ... to je njima macak u dzaku i mozete da trazite i kamatu na stetu cak i dusevnu bol jer ste u odnosu usli puni vedrine i poverenja ....

  • Ja

    20. septembar 2021 | 20:57

    Sad ce advokati da im plate, oni su ih i zvali da tuze

  • Alegra

    20. septembar 2021 | 20:30

    Ja: vidim po komentaru koji si napisao/la da si ovde jedina pametnica t.Uzmi ili ostavi.Nema trece ako nešto tražiš.

  • Хрвоје

    20. septembar 2021 | 20:10

    Лупите ми минус али како купити стан ако не на кредит који кошта. Банка никога не тера да код њих узмете кредит. Ја немам ни тетку а ни родитељи ми нису оставили дом.

    • 20. septembar 2021 | 20:25

      Ljubiša

      @Хрвоје

      Nije ovde stvar kredita već zakona i pravde.Ako su naplatili nešto što nije po zakonu onda treba da snose odgovornost za to i da plate.Kako meni sude po zakonu tako i njima.U pravu ste da većina ljudi samo preko kredita može rešiti stambeno pitanje,ali banke i pored kamata hoće da uzmu još po nešto...e pa neće moći...vratiće svaki dinar iako je ova banana država na njihovoj strani.Nema države u svetu gde sud donese odluku pa je posle promeni.Kako može zakon da se tumači na dva načina?To znači da su u pravu i banke i gradjani.Boriti se za svoja prava...čim me pozovu ja sam na protestu,jer ovde jednom mora da zavlada red i zakon.

    • 20. septembar 2021 | 20:59

      Ja

      @Хрвоје

      Kako nije po zakonu, lepo pise u ugovoru. To ti isto kao da ja tebi prodajem auto ali zimske gume se doplacuju, i to ti kazem i ti pristanes, sve potpises i sutra tuzis da si platio auto plus zimske gume.

    • 21. septembar 2021 | 01:09

      Srkimaja

      @Хрвоје

      Hrvoje, nije bas isto, ti osiguravas kredit kod nkosk, a ja ti placam to osiguranie gde to ima , ti kao banka mozes da das kredit i bez osiguranja sto sada rade ,ali ako ga vec osiguravas onda to treba ti da platis jer to tebe stiti a ne mene a meni onda mozes da dignes kamatu ,a od mene vec uzimas stan pod hipoteku (osiguranje kod nkosk je ako stan izgubi vrednost da se onda banka ima odakle naplatiti sto je bio slucaj posle ekonomske krize 2008)

  • aladin

    20. septembar 2021 | 19:41

    ovo je zemlja gde jedno "ali" znači ali baba i 40 razbojnika

  • Mirko

    20. septembar 2021 | 18:38

    Ja sam kupio kuću bez tog osiguranja jer sm se cenkao, al platio sam trošak obrade kredita jer su se i oni cenkali :D To je stvar banki, da ima neka banka koja to ne naplaćuje svi bi išli kod njih. Ovako je, kao što je već čovek napisao u komentarima, uzmi ili ostavi. Niko nas nije terao da potpisujemo, bio sam srećan što su mi dali kredit da mogu da kupim kuću.

  • Alegra

    20. septembar 2021 | 18:15

    Babe i Žabe: naravno da znam ali upravo mislim na sve zajedno.Ugovor dobijete kao i sve sto trebate da plstite pa prihvatite ili ne.Inace i ja imam stambeni kredit i posto nisam mogla da kupim stan drugacije molim lepo.Uzmi ili ostavi

  • Ljubiša

    20. septembar 2021 | 18:12

    Videćemo koju pesmu ćete pevati kada se okupimo svi na protestu.

  • Tanja

    20. septembar 2021 | 18:01

    Dogovor i lova

  • Alegra

    20. septembar 2021 | 17:40

    A kako mislite da na primer kupite krov nad glavom, auto ili sta vec kome treba.Kome da se obratite? Možda zelenašima? Imate li novca u kešu da to uradite.Pa nemaju ga svi.Vecini je kredit preko banke jedino rešenje.Dobijete ugovor koji mozete da prihvatite ili ne.Niko vas ne tera.Pa šta mislite, ko bi vam dso novac bez kamate i na lepe oči.Možda samo roditelji pod uslovom da imaju.

    • 20. septembar 2021 | 17:51

      Babe i žabe

      @Alegra

      Najučtivije te pitam znaš li o čemu je uopšte ovde reč kada si rešio/la da iznosiš svoje mišljenje? Znaš li šta je kamata na kredit a šta NKOSK osiguranje?

    • 20. septembar 2021 | 20:41

      Molim te

      @Alegra

      Ne mešaj neke stvari! NKOSK JE NEZAKONIT!

  • Vasa

    20. septembar 2021 | 17:31

    Zašto banka traži NKOSK osiguranje ako se obezbedila hipotekom dužnika koju će aktivirati čim dođe do nenaplativosti kredita? I ludom je jasno da je ovo ujdurma banke i osiguravača.

    • 20. septembar 2021 | 18:12

      Ja

      @Vasa

      Nije tačno niko 2009 nije tražio nikakvu hipoteku, to su kratkoročnim krediti neobavešten čoveče

    • 21. septembar 2021 | 11:04

      Crni

      @Vasa

      Ja vidi se da nisi podigao kredit ili nisi slusao kako god. Pored hipoteke, krvnih zrnaca, trazili su razne vrste osikuranja nkosk je jos i najjeftiniji, imas zivotno, stan. To je kod mnogih banaka bio uslov a dugorocno je mnogo skuplje, mene je izlazilo oko 300eura godisnje pa pomnozi sa 20 godina otplate kredita. Nakon nekog vremena sam prestao da placam osiguranja i naravno nisu uvazili moju volju i argumente ne zeleci da raskinu ugovor pa su me tuzili i dobili po nosu na Sudu. Usput to sto su radili ima puno krivicnih kvalifikacija od zloupotrebe sluzbenog lica, ucena, zelenasenje itd

  • Lol

    20. septembar 2021 | 17:19

    Pa vidi se iz aviona da je ovaj stav Vks nastelovan, sve zbog banaka.Gradjani opet u problemu, zaobilaziti banke u sirokom luku

    • 20. septembar 2021 | 18:02

      Peđa

      @Lol

      Nije rešenje zaobilaziti banke, jer krediti su normalna stvar u celom svetu, nego što kod nas nije lepo regulisano njihovo poslovanje. Sve naše banke su prodate a stranci kod nas naplaćuju neke dažbine koje u svojim matičnim zemljama ne bi smeli ni da pomisle.

    • 20. septembar 2021 | 18:36

      dejan

      @Lol

      @Pedja da li si se ikada zapitao asto naplacuju stvari koje u svojoj maticnoj ne bi mogli ....tamo im to niko nije postavio kao uslov .... niko se nije uglavio gradjanima kroz banke

    • 20. septembar 2021 | 19:26

      Peđa @ Dejan

      @Lol

      @ Zašto bih se pitao kada to znam? 😁