Cipele su vam skroz "tehnološki ispravne": Sramno odbijanje reklamacija trgovaca u Srbiji

 
  • 9

Patike koje platite 100 evra u Srbiji mogu da se raspadnu posle mesec dana i da niko ne odgovara za to. Od ukupne robe koja se prodaje u Srbiji, obuća izgleda spada u najnekvalitetniju. Zbog lošeg kvaliteta, cipele i patike glavni su predmet većine reklamacija, ali tek pokoja primedba stigne i do suda, jer su često parnični troškovi skuplji od same robe.

Međutim, pojedini trgovci uvek pređu igricu, što dokazuje novi slučaj sramnog odbijanja reklamacije. Naime, naš sugrađanin pazario je pre mesec dana obuću koju je ovih dana reklamirao, i dobio je samo odgovor da je proizvod "tehnološki ispravan".

Kako kaže sagovornik Telegraf Biznisa, u pitanju je kršenje Zakona o zaštiti potrošača, s obzirom da je od kupovine prošlo svega mesec dana, a da je teret dokazivanja nesaobraznosti na trgovcu u prvih šest meseci od kupovine. Dovodi se u pitanje kako i na koji način je trgovac utvrdio da je proizvod "tehnološki ispravan".

U konkretnom slučaju potrošač je doveden u zabludu jer nije dobio stručno mišljenje i detaljan opis tehnologa kako i na koji način je došao do zaključka da je proizvod "tehnološki ispravan".

Marko Dragić, pravnik NOPS Marko Dragić/Foto: Privatna arhiva/Ustupljen materijal

Potrošač na osnovu jedne rečenice, a bez konkretnog dokaza i dokumentacije, ne može dalje da nastavi sa dokazivanjem da nije kriv za nastalu nesaobraznost, jer da poseduje stručno mišljenje mogao bi isto, da uz pomoć sudskog veštaka, obori u odgovarajućem sudskom postupku.

- Kontrolu prilikom uvoza radi laboratorija za kontrolu kvaliteta proizvoda i oni daju potvrdu da je proizvod tehnološki ispravan. Odnosno, da je prošao određenu kontrolu, i da je ima svojstva za redovnu upotrebu tj. namenu, i da je proizvod testiran po određenim parametrima. Sigurno je da se svaki proizvod pojedinačno ne testira, već nasumično po nekoliko pari iz cele serije - kaže za naš portal Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS. 

Da li je to zaista dovoljno da se moze garantovati da je proizvod tehnološki ispravn, ostaje nedoumica.

- Trgovac se prilikom odbijanja reklamacije poziva upravo na to mišljenje laboratorije, što onda dovodi potrošača u začarani krug - kaže nam Dragić.

Dodatno, potrošač koji je prinuđen da reklamira proizvod na kojem je došlo do odlepljivanja đona, pucanja obuće na prevojima, deformacije oblika obuće, itd, dobija odgovor na reklamaciju koji je često negativan.

Uz napomenu da je laboratorija za kontrolu kvaliteta odbija reklamaciju sa obrazloženjem da se nesaobraznost pojavila kao poslednica mehaničkog oštećenja ili da je u pitanju uticaj vlage.

Najveći problem je što ne postoje akreditovane labolatorije za kontrolu kvaliteta proizvoda i koje bi zaista uradile analizu i utvrdili šta je uzrok nesaobraznosti, dok se sve sada svodi na vizuelnom zapažanju.

Jedan od problema je u tome što ne postoje utvrđeni standardi prilikom uvoza, što znači da roba i nižeg kvaliteta može da se nađe u rafovima trgovaca.

Video: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori onlajn kupovine

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Tihi

    18. novembar 2021 | 12:40

    Kupio sam najke pre mesec i po dana i evo pocele su da pucaju, prde dok hodam... Sramota sta nam prodaju. Raspad drzave. Kad kupis markirane patike u specijalizovanoj prodavnici za obucu koje su falsifikat onda to znaci da drzava ne postoji. Nema nikakve kontrole ni zakona moze da radi ko sta hoce i da ti uvalja sta hoce bez da odgovara.

  • D

    18. novembar 2021 | 12:27

    Nije problem sto oni odbiju, nego je problem kad te odbiju kad pozoves zastitnika on kaze pozovi neku od labaratorija da tebi urade procenu ako je drugacija od prodavca to je to. I onda tek nastaje problem koga god da pozoves oni kazu da ne rade sa fizickim licima samo sa pravnim sto su se verovatno i dogovorili sa velikim lancima prodaje, i to pokazuje kako drzava stiti prodavca a ne kupca.

  • Trgovac

    18. novembar 2021 | 12:33

    Kontroliše se tako što mi nosimo robu u jugoinspekt, ona tamo samo pogleda ispise, dok im je naša firma davala popust uvek je bili u našu korist, a sada kada ne daje više u korist je kupaca. Tako funkcioniše. Sve zavisi koja firma ima kakav dogovor sa njima. I meni su pukle patike i dala na reklamaciju i naravno odbijena. Nisam htela dalje da idem jer znam celu proceduru nažalost.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>