• 1

Sve zamke onlajn kupovine: 3 faktora u startu odvrate naše kupce

Deluje jednostavno i praktično, što donekle i jeste, ali samo ako kupujete "mudro", kod proverenih trgovaca i za veći iznos

  • 1
Ženske cipele online kupovina

Foto: Shutterstock

Iako se, posebno za vreme pandemije, internet kupovina nametnula kao idealno rešenje, svakako treba ukazati i na njene mane kako, kao kupci, ne biste bili u zabludi ili obmanuti.

Ova 3 faktora nemaju veze s "varanjem" potrošača, ali ipak odvraćaju od kupovine, barem prema mišljenju mnogih.

Poštarina

Sve i da je iznos 200 ili 300 dinara, mnogi ne žele da plate za ovu uslugu, smatrajući da bi "gest" trgovca trebalo da bude da pokrije taj trošak. Osim toga, kako se neretko poduže čeka na isporuku, a onda se kupci nekada i danima "ganjaju" s kuririma - tek tada postaju svesni da ne žele da plate. Ipak, mnoge firme nude opciju da je poštarina besplatna za određen pređen iznos novca prilikom kupovine.

Čekanje

U vremenu kada se živi brzo i kada nam ono što kupujemo treba "odmah", ljudi jednostavno nisu voljni da čekaju i po nekoliko dana. Proces je malo komplikovaniji: firma prvo treba da obradi vašu porudžbinu, da napravi nalog, izda fakturu, ugovori posao sa kuriskom službom, a onda tek kreću logistička pitanja. Sve u svemu, mnogima je draže da obave kupovinu na licu mesta.

Izazovi s kuririma

Ovaj "deo" teme o onlajn kupovini jer priča za sebe, budući da maltene svi kupci prijavljuju neku vrstu problema u komunikaciji s dostavljačima koji im se, kako kažu,"jave prekasno, često nemaju sitan novac da vrate kusur, nisu voljni da se popnu na željeni sprat u zgradi itd". O tome je posebno bilo reči tokom 2020, kada su firme zabranile osoblju "odlazak do vrata", zbog korone.

Kuriri, dostava

Foto: Shutterstock

Mimo toga, onlajn kupovina je često "mačka u džaku", jer ne znate tačno kakav kvalitet dobijate, da li ćete moći da vratite robu, šta kupujete... Mnogi kupci sumnjaju u to da je proizvod koji kupuju preko interneta - original, budući da je na tržištu sve više nesavesnih trgovaca.

To su neregistrovani veb šopovi, gde najpre po URL adresi možete da naslutite o ispravnosti poslovanja, a jednoj našoj čitateljki se desilo to da kupi igračku za dete od trgovca koji ubrzo nestane poput "duha".

- Kupila sam igračku pre Fejsbuka, radila je nekoliko dana i pokvarila se. Uzela sam telefon da ih potražim u mesindžeru, da reklamiram proizvod, ali nikako nisam mogla da ih nađem. Ne sećam se naziva stranice, shvatila sam da je izgleda ukinuta. Verovatno u cugu prevare ljude, "nestanu", a posle otvore novu stranicu, drugog naziva i rade isto - kaže nam M. V. iz Beograda.

Ipak, imajte u vidu da su, prema zakonu, kupci u onlajn trgovini zaštićeniji od drugih, te da mogu da vrate robu u roku od 14 dana - bez obrazloženja.

S druge strane, istina je i da u onlajn kupovini stvari mogu lako da se zakomplikuju, o čemu svedoči i Markovo iskustvo. Čekao je mesec dana na povraćaj novca, i tri puta išao u radnju kako bi rešio problem.

Video: Sve što niste znali o platnim karticama

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dule

    Sa kuririma je haos ,nema ih dovoljno rade za male pare i briga ih.Ima poztivnih primera ,poručim gume u ponedeljak računam neće to do petka kad zove kurir utorak veče javzatečen reko nemam din.samo evre kaže dečko nije frka može Hvala mu

    0
    0

    Podelite komentar

Google preporuke