Kupci u onlajn trgovini zaštićeniji od drugih: Mogu vratiti robu u roku od 14 dana, bez obrazloženja

  • 1
Žena devojka laptop krevet stan Foto: pexels.com/Andrea Piacquadio

E-trgovina u Srbiji je lane doživela pravu ekspanziju o čemu svedoče podaci da je na taj način obavljeno čak 14 miliona transakcija, što je dvostruko više nego godinu dana ranije. Vrednost tih transakcija je u 2020. bila 33 milijarde, dok je 2019. iznosila 17 milijardi.

Ovo je na otvaranju jučerašnjeg Sajma potrošača, održanog povodom Svetskog dana prava potrošača, a koji je posvećen upravo elektronskoj trgovini, izjavio državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić.

On je ukazao i da su kod nas potrošači u onlajn trgovini čak i bolje zakonski zaštićeni od potrošača u tradicionalnoj kupovini. "Malo ljudi zna da onlajn kupac ima pravo da u roku od 14 dana od kupovine, proizvod vrati prodavcu bez bilo kakve obaveze da ga izveštava zbog čega to čini. Dovoljno je samo da mu se obrati i da se to evidentira kod prodavca, koji mora da vrati novac kupcu", naveo je Kandić.

Dodao je da to ne važi kod nekih posebnih situacija kao što je kupovina hrane, proizvoda koji su namenjeni baš za osobu koja ih je poručila i medicinskih i drugih proizvoda koji su nakon otvaranja neupotrebljivi. Kandić je istakao i da se radi na razvoju drugih oblika trgovine, čemu u prilog svedoče podaci da je lane tradicionalna trgovina u Srbiji zabeležila rast od četiri odsto.

To je, kaže, odličan rezultat, naročito imajući u vidu da je bilo zaključavanja zbog pandemije. Dodao je da će resorno ministarstvo nastaviti da štiti prava potrošaca, prateći evropske standarde i najavio donošenje novih zakonskih rešenja u ovoj oblasti.

- Pripremamo izmene Zakona o zaštiti prava potrošača koje će ići, pre svega, u pravcu davanja veće nadležnosti tržišnoj inspekciji i to kroz mogućnost da ona izdaje prekršajne naloge. Ona to sada ne može, a po usvajanju zakona će moći za više od 30 vrsta prekršaja koje trgovci budu činili - rekao je Uroš Kandić.

Radiće se i na rešenjima za vansudske sporove, a biće povećana i vrednost kupljene robe koja će moći da ide na medijaciju. Kandić je ukazao da je od donošenja Zakona o zaštiti prava potrošaca 2014. urađeno mnogo, što pokazuju i podaci da je ranije godišnje podnošeno 2.000 prijava potrošača, a sada je taj broj veći deset puta.

Video: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori onlajn kupovine

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • disco ball

    15. mart 2021 | 21:43

    Zato će vecuna da zatvori radnje jer sebjedijonisolatinprodaja na crno bez registrovane firme i plaćanja državi bilo kakvih troškova!!!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>