Danas zvanično kreće sezonsko sniženje u Srbiji: Ovde su popusti do 50%, a evo šta trgovci ne smeju
U kupovini je važno, ne samo da znate šta želite i šta vam treba, već i kako da se ne "upecate" u zamku trgovaca
Dana 25. decembra, kao i svake prethodne godine, po zakonu počinje sezonsko sniženje zimske kolekcije u Srbiji. Popusti mogu da traju sve do 10. januara, tako da imate vremena da po atraktivnim cenama "ulovite" ono što vam treba.
Po novom Zakonu o trgovini, koji je stupio na snagu 30. jula 2019. godine, sezonska sniženja u zemlji kreću svakog 25. decembra i 10. januara, i 1. i 15. jula, a mogu trajati najviše 60 dana.
Takođe, treba da znate da je, prema novom zakonu, ograničeno trajanje akcijske prodaje najduže 31 dan od dana početka akcije. Dolazimo i do još jedne veoma bitne stavke, odnosno termina koje mnogi "mešaju".
Naime, sniženje i rasprodaja nisu isto.
Narednih dana termin "rasprodaja" može se koristiti samo u slučaju kada trgovac zatvara prodavnicu ili prestaje da se bavi tom delatnošću. Takođe, bitno je istaći da trgovce i zakon obavezuje da snize barem deo artikala.
Večiti problem
Uoči ovih bitnih datuma za sve kupoholičare, svake sezone imamo isti problem kao i pred Crni petak. Posebno obratite pažnju na sledeće tri stvari:
1. Pojedini trgovci povise cene pred sniženje, a onda te artikle navodno "snize", vraćajući im, zapravo, prvobitnu cenovnu vrednost. Ako ste dovoljno dovitljivi, preporuka je da pratite cene nekoliko dana pred ovakva sniženja, kako biste bili upućeni. S druge strane, nije tajna da i tržišna inpekcija u tom slučaju ima posla, odnosno ingerenciju da nesavesne trgovce, koji svesno varaju potrošače, sankcioniše prekršajem, tako što će izvršiti kontrolu nad poslovnim knjigama trgovca i utvrditi u kom periodu je cena promenjena.
2. Gledajte i kvalitet proizvoda tj. deklaraciju, zatim koja cena je izložena na rafu, a šta vam je otkucano na kasi. Posebno može doći do zabune ako "natrpate" korpu, pa ni ne stignete da se preračunate na licu mesta. Vezano za prehrambene proizvode, kada potrošač sumnja u njihov kvalitet, potrebno je da uputi prigovor nadležnoj inspekciji, u zavisnosti od toga kog pokrela je proizvod (sanitarna, poljoprivredna, itd).
3. Trgovci ne smeju da snize i izlažu artikle koji su letnji. Kako nam je ranije pojasnio Marko Dragić, pravnik pri NOPS, "kada su u pitanju sezonska sniženja, moraju se primenjivati i poštovati rokovi koji su predviđeni Zakonom o trgovini; ako je zimsko sniženje, u tom periodu je na sniženju samo zimska roba, dok kada je letnje sniženje, onda je samo letnja".
Važno je istaći
Ako, na primer, u najavi radnje stoji da će cene biti spuštene i do 80%, onda po Zakonu o trgovini mora postojati najmanje jedna petina robe u asortimanu trgovca u prodajnom objektu sa cenom sniženom 80%.
Kako se tokom ovakvih perioda u godini uglavnom modne radnje, kao i prodavnice sa stvarima za kuću i drugom vrstom robe, "bore" da namame kupce, onda dobijamo i dosta mejlova sa reklamama, odnosno najavama popusta. Hajde da vidimo šta se to nudi u Srbiji u 2022.
1. Modna kompanija Bershka je najavila da sniženje u radnji kreće od sutra, 26. decembra, dok će danas krenuti da važi preko aplikacije, od 19 časova, i na sajtu, od 21 sat uveče. Obećavaju popuste do 40 odsto.
2. "Naše sniženje počinje večeras u 22h u našoj aplikaciji", glasi mejl Zare, i dalje se napominje da kupovina preko veba, po sniženim cenama, može biti realizovana od 23h, a u samom objektu - sutradan.
*Napominje se da se, usled tehničkih razloga, početak sniženja na internetu može razlikovati za nekoliko minuta.
3. Fashion&Friends takođe nudi popuste, pri čemu za Diesel važe sniženja do 50 odsto, a za Glenn Martens takođe 50 odsto, ali za onlajn kupovinu.
4. Pull&Bear obećava popuste do 50%: od 19h u aplikaciji, od 21h na vebu, a 26. decembra u prodavnicama.
5. H&M je svojim korisnicima uputio mejl u kojem se navodi da kreće "akcijska prodaja onlajn", do 50%, te da ponuda važi samo za odabrane artikle do 22. januara 2023. (samo onlajn)
*Važi dok traju zalihe, i akcije se ne mogu međusobno kombinovati
Video: Nagradna igra Uzmi račun i pobedi od ponoći preko aplikacije
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nes
Pre toga digli cene 100 %, pa sad kao snizili 50 %. Misle da je narod glup.
Podelite komentar
Ivan
Inspekcija treba da reaguje, pogotovu ove sportske radnje koliko misle da je narod glup sta rade a proizvodi niskokvalitetni...
Podelite komentar
Sibin
Hahahah, snizenje u Srbiji?????!!!
Podelite komentar