Vreme čitanja: oko 2 min.
Nagrnuli smo na sniženja po tržnim centrima, ali trgovci varaju i ove godine: Da li ste primetili novi trik?
Vreme čitanja: oko 2 min.
Gužva je uveliko traje po tržnim centrima, a trgovci su snizili cene za određene artikle
Vest o sniženjima i akcijama nas raduje posebno ove godine, kada je došlo do drastičnog porasta cena svih vrsta proizvoda, u celom svetu. Prvo veliko sniženje bilo je 1. jula, već 15. jula, kreće novo.
Gužva je uveliko traje po tržnim centrima, a trgovci su snizili cene za određene artikle.
U kratkom su vremenskom razmaku, ali su idealna prilika da "uhvatite" barem jedno, ako ovog meseca delimično niste u zemlji.
Podsećamo vas i na vaša prava - kao potrošača - o tome da trgovci ne smeju da prikupljaju vaše lične podatke. "Lične podatke je moguće obrađivati isključivo uz prethodnu saglasnost potrošača", rečeno je za Telegraf Biznis.
Međutim, i ove godine, trgovci ne štede na svojim trikovima.
Naime, kako smo se sami uverili, u popularnim prodavnicama u tržnim centrima, nema standarnih veličina. Veličine odeće oput "m", "s", ili "l" je gotovo nemoguće naći, dok su police prepune komada garderobe sa "xs", "xxs", "xl", i tako dalje. Odnosno, trgovci su sklonili naprodavanije komade da sačekaju redovne cene, iako će vam možda neko od njih i pravdati to da je "već rasprodato".
Prvi dan sniženja? Teško. I to naričito različitim artiklima.
Po novom Zakonu o trgovini koji je stupio na snagu 30. jula 2019. godine, predviđeno je da sezonska sniženja najviše mogu da traju do 60 dana.
Takođe, u novim Zakonu je ograničeno trajanje akcijske prodaje najduže trideset jedan dan od dana početka akcije.
Razlika između sniženja i rasprodaja
Važno je da pravite razliku između sniženja i rasprodaja. Narednih dana termin rasprodaja se može koristiti jedino u slučaju kada trgovac zatvara prodavnicu ili kada prestaje da se bavi tom delatnošću.
Naša preporuka je da kupujete online, i to što vam je neophodno.
Takođe, činjenica je da zakon trgovce obavezuje da deo artikala mora biti snižen.
Kada su u pitanju sniženja ili akcijske cene, trgovci se često koriste metodom da cene podignu pre samog sniženja, a kada počne sezonsko sniženje vrate prvobitne cene i na taj način varaju potrošače.
Ove slučajeve treba da sankcionište tržišna inpekcija prekršajem, tako što će izvršiti kontrolu nad poslovnim knjigama trgovca i utvrditi u kom periodu je promenjena cena.
Kada je reč o odeći, treba proveriti kvalitet proizvoda tj. deklaraciju, da li je jedna cena na rafu a druga na kasi, da li je naznačeno sneženje zaista u visini popusta koji je definisan.
Kada su u pitanju cene, deklaracije, visine popusta, kada potrošač primeti bilo kakav propust trgovca, slučaj može prijaviti nadležnoj tržišnoj inspekciji koja može da kazni trgovca novčano u vidu prekršajnog naloga.
(Telegraf Biznis)
Video: Poznato koliko ćemo plaćati benzin i dizel narednih sedam dana: Stigle nove cene goriva
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
...
Varaju nas ceo zivot
Podelite komentar
Luci.rs
Trgovci nisu socijala pa da budu pošteni,samo se bore da prežive i žive kao i ostali,nisu ni mušterije cvećke.
Podelite komentar