Nagrnuli smo na sniženja po tržnim centrima, ali trgovci varaju i ove godine: Da li ste primetili novi trik?

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 3

Vest o sniženjima i akcijama nas raduje posebno ove godine, kada je došlo do drastičnog porasta cena svih vrsta proizvoda, u celom svetu. Prvo veliko sniženje bilo je 1. jula,  već 15. jula, kreće novo.

Gužva je uveliko traje po tržnim centrima, a trgovci su snizili cene za određene artikle.

U kratkom su vremenskom razmaku, ali su idealna prilika da "uhvatite" barem jedno, ako ovog meseca delimično niste u zemlji.

Podsećamo vas i na vaša prava - kao potrošača - o tome da trgovci ne smeju da prikupljaju vaše lične podatke. "Lične podatke je moguće obrađivati isključivo uz prethodnu saglasnost potrošača", rečeno je za Telegraf Biznis.

Međutim, i ove godine, trgovci ne štede na svojim trikovima.

Naime, kako smo se sami uverili, u popularnim prodavnicama u tržnim centrima, nema standarnih veličina. Veličine odeće oput "m", "s", ili "l" je gotovo nemoguće naći, dok su police prepune komada garderobe sa "xs", "xxs", "xl", i tako dalje. Odnosno, trgovci su sklonili naprodavanije komade da sačekaju redovne cene, iako će vam možda neko od njih i pravdati to da je "već rasprodato".

Prvi dan sniženja? Teško. I to naričito različitim artiklima.

Po novom Zakonu o trgovini koji je stupio na snagu 30. jula 2019. godine, predviđeno je da sezonska sniženja najviše mogu da traju do 60 dana.

Takođe, u novim Zakonu je ograničeno trajanje akcijske prodaje najduže trideset jedan dan od dana početka akcije.

Razlika između sniženja i rasprodaja

Važno je da pravite razliku između sniženja i rasprodaja. Narednih dana termin rasprodaja se može koristiti jedino u slučaju kada trgovac zatvara prodavnicu ili kada prestaje da se bavi tom delatnošću.

Naša preporuka je da kupujete online, i to što vam je neophodno.

snizenje rasprodaja kupovina garderoba kasa pokloni plaćanje kasa Foto: Shutterstock

Takođe, činjenica je da zakon trgovce obavezuje da deo artikala mora biti snižen.

Kada su u pitanju sniženja ili akcijske cene, trgovci se često koriste metodom da cene podignu pre samog sniženja, a kada počne sezonsko sniženje vrate prvobitne cene i na taj način varaju potrošače.

Ove slučajeve treba da sankcionište tržišna inpekcija prekršajem, tako što će izvršiti kontrolu nad poslovnim knjigama trgovca i utvrditi u kom periodu je promenjena cena.

Kada je reč o odeći, treba proveriti kvalitet proizvoda tj. deklaraciju, da li je jedna cena na rafu a druga na kasi, da li je naznačeno sneženje zaista u visini popusta koji je definisan.

Kada su u pitanju cene, deklaracije, visine popusta, kada potrošač primeti bilo kakav propust trgovca, slučaj može prijaviti nadležnoj tržišnoj inspekciji koja može da kazni trgovca novčano u vidu prekršajnog naloga.

(Telegraf Biznis)

Video: Poznato koliko ćemo plaćati benzin i dizel narednih sedam dana: Stigle nove cene goriva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ...

    5. jul 2023 | 14:10

    Varaju nas ceo zivot

  • Luci.rs

    5. jul 2023 | 14:14

    Trgovci nisu socijala pa da budu pošteni,samo se bore da prežive i žive kao i ostali,nisu ni mušterije cvećke.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>