Iznenađenje za elitu: Eko gorivo za privatne avione
Privatni avioni, kojima politička i ekonomska elita dolazi u Davos, kose se sa njihovim načelima o zaštiti planete i klimatskim promenama - pisali su mnogi mediji.
Ipak, ovaj švajcarski gradić osmislio je način da ti privatni letovi budu što "bezbolniji" za naš vazduh. Prilikom napuštanja Svetskog ekonomskog foruma, moći će da budu napunjeni eko gorivom, radi redukcije CO2 emisija.
Novo, takozvano "održivo gorivo" biće dostupno na aerodromu u Cirihu. Eko gorivo pomešano sa konvencionalnim u odnosu 30 prema 70, može da smanji CO2 emisiju za 18 odsto, na 1.000 pređenih nautičkih milja. Elita je bila oštrije kritikovana zbog izbegavanja komercijalnih letova, a novo eko gorivo bi moglo da smanji pritisak na čitavu avio-industriju.
Nivo ugljenika koji dolazi iz internacionalne avijacije je više nego dupliran od 1990. godine, a UN kažu da bi industrija u naredne tri decenije mogla da postane najveći proizvođač CO2 gasa. Inicijativa Davosa predlaže da avio-kompanije koje pune klasično gorivo na aerodromima u Njujorku, Bostonu, Vašingtonu, ili u njihovoj okolini, mogu da se odluče za ekvivalentnu količinu eko goriva koje bi se koristilo na aerodromu "Van Nuys" blizu Los Anđelesa. Eko gorivo je, razumljivo, skuplje od konvencionalnog.
- Poslovne avio-kompanije i njihovi stejkholderi širom sveta mogu i trebalo bi da posegnu za eko gorivom - kaže Kurt Edvards, generalni direktor asocijacije "International Business Aviation Council". Ove kompanije su, inače, pokušale da nametnu nove poreze u Evropu, navodeći da redukcija CO2 emisija zahteva globalno rešavanje. Prelazak na hibrdni i električni pogon se ne očekuje pre 2030. i to samo u slučaju manjih avio-kompanija.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.