Pčelarima dojadila nelojalna konkurencija: Okupili se, pokrenuli pogon i stvorili zajednički brend
Iako bi med trabalo da bude jedna od retkih namirnica koje na naše stolove dolaze bez ikakve prerade, bez aditiva i konzervanasa, onakav kakvog su ga pčele pripremile, masovni uvoz jeftinih falsifikata meda na bazi šećernih sirupa, napokon je potaknuo srpske pčelare da pokušaju da se izbore za svoje mesto.
Prvo je Savez pčelarskih organizacija Srbije, osnovan pre 123 godine, uveo visoke standarde kvaliteta proizvodnje meda, a zatim se odrekao svih pčelara koji nisu želeli da ga poštuju.
- Ceo standard je apsolutni unikat, nijedna država na svetu nije sprovela ovakvu sledljivost meda kao Srbija - objašnjavaju u SPOS.
Međutim, shvatili su pčelari da to nije dovoljno, jer su njihove „no name“ tegle i dalje imale jeftinu konkurenciju na rafovima. Zato su rešili da se udruže, da naprave pogon za med i da obezbede da med sa razičitih strana bude pakovan pod istim brendom "Naš med".
- Standard kvaliteta prati i tegla posebnog dizajna, te kada je nađete na tržištu, ona je garant prirodnosti meda – garant da ste kupili pravi med i ništa osim meda - objašnjavaju.
Ovo je prvi projekat u Srbiji gde organizovani primarni proizvođači hrane na nacionalnom nivou direktno izlaze na tržište.
- Kupovati med ispod realne tržišne cene znači da verovatno niste ni kupili med. Ako vam je već stalo do mešavine šećera i vode, a ne do biološki aktivne materije kakva je med, onda lepo kupite kilogram šećera za 60 dinara, dodajte mu malo vode i kuvajte, jer zašto biste šećerni sirup plaćali papreno, kad je jeftin – stav je pčelara.
Svaka tegla spakovana u ovom pogonu nosi serijski broj, na osnovu kojeg se na sajtu Pogona može saznati apsolutno sve o poreklu tog meda, analize meda, ime pčelara, lokaciju sakupljanja i slično.
Za sada se med kupuje direktno od njih, ali spremni su i za saradnju sa prodavnicama, jedini uslov Pogona jeste da naručeni med bude plaćen u roku od 30 dana od dana isporuke, kako bi pčelarima med isplatili u na vreme.
Video: Deda Đorđe još uvek šije srpske šajkače, a najprodavanija šapka stigla čak do Amerike
(Telegraf Biznis/G.A.)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Милорад
Шта рећи,сједне стране имамо преваранте ,сдруге одлучност и решеност да се ствари поставе како сви потрошачи желе,браво,издржите али до краја,да то буде нормално а не само на почетку.
Podelite komentar
Гаги
Купујем од познаника за 600-700 дин. Ушећери се, а то значи да је прави пчелињи мед...
Podelite komentar
Crni
Bravo
Podelite komentar