Srpska šljiva je jedinstvena: Ovo voće je naš glavni adut za izvoz na Bliski istok
U 2019. godini proizvedeno je 558.930 tona ovog voća
Marko Selaković, šef Kancelarije Privredne komore Srbije u Dubaiju, predstavio je potencijale i perspektive izvoza srpske šljive na tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata, na onlajn manifestaciji "Dani šljive" u Blacu.
Više od 450 učesnika pratilo je izlaganje, a pored privrednih društava, preduzetnika i proizvođača šljive, učestvovali su i predstavnici Regionalne privredne komore Niš, Regionalne razvojne agencije Niš, Poljoprivredne stručne savetodavne službe Prokuplje, kao i predstavnici kompanija za proizvodnju i preradu voća.
Selaković je ocenio da je potencijal srpskog tržišta šljive izuzetno veliki i da možemo biti konkurentni sa tom voćnom sortom na zahtevnom tržištu Bliskog istoka.
- Srbija je među globalnim liderima u proizvodnji šljive, a vodeći regioni su Mačvanski, Kolubarski iŠumadijski okrug. U 2019. godini proizvedeno je 558.930 tona šljive - naveo je on, dodajući da se 75 odsto šljive u Srbiji, u kojoj dominiraju stare autohtone sorte, koristi za rakiju.
- Sortiment šljive na našim prostorima je znatno drugačiji nego sortiment šljive na drugim područjima koja su orijentisana ka izvozu na Bliski istok - navodi Marko Selaković.
Kao prednosti izvoza šljive na tržište Bliskog istoka, Selaković ističe bescarinski uvoz, simbolični PDV od 5 odsto i mogućnost direktnog kontakta proizvođača sa distributerima, koji umnogome olakšava proces trgovine.
Ukazuje i na to da domaći izvoznici moraju da obrate posebnu pažnju na GCC standard koji važi u svim zemljama Golfa. Za tržište Bliskog istoka Selaković predlaže uzgoj sorti kao što je recimo "aženka", koja je vrlo popularna na tom tržištu.
Za saradnju sa Bliskim istokom navodi kao preduslove visok kvalitet proizvoda, dobro pakovanje, preciznost u dogovorima o količini i poštovanje rokova, jer je reč o premijum tržištu.
(Telegraf Biznis)