Digli cene mesa, prodaja ipak skočila: Svinjetina skuplja skoro 40%

S druge strane, gigant se bori s manjkom radne snage. Ipak, povećanje plata i nove beneficije pomogli su u poboljšanju broja osoblja

Foto: Shutterstock

"Tajson Fuds" (Tyson Fodos) je izvestio o skoku prodaje, uprkos oštrom povećanju cena za govedinu, piletinu i svinjetinu, navodeći kao razlog za promenu cena - rastuće troškove, za koje je kompanija rekla da će verovatno i dalje trajati.

Gigant iz oblasti proizvodnje mesa, sa sedištem u Arkanzasu, podigao je cene u svim svojim glavnim odeljenjima pošto su rukovodioci rekli da su Tajsonovi troškovi vezani za stoku skočili za jednu petinu u odnosu na isti period prošle godine, u kvartalu koji se završio 2. oktobra.

Tajsonovi logistički troškovi porasli su za oko 30%, rekli su iz kompanije, koja je takođe izdvojila više novca za sastojke i materijale za pakovanje. "Ne mogu da se setim nijedne stvari koja je ili ostala ista ili opala", rekao je Doni King, izvršni direktor američkog giganta.

Tajson, koji proizvodi otprilike većinski udeo piletine, govedine i svinjetine u SAD, ali i drugi proizvođači mesa, bore se da održe korak sa potražnjom iz supermarketa i ponovnim otvaranjem restorana. Nedostatak radne snage širom zemlje doveo je do toga da mnoge prerađivačke fabrike nemaju dovoljno osoblja, rekli su zvaničnici iz mesne industrije.

Povećanje plata i dodavanje novih beneficija, poput Tajsonovog nedavnog uvođenja politike bolovanja za radnike u fabrici, pomogli su u poboljšanju broja osoblja, rekli su rukovodioci. Ali, ti napori takođe povećavaju troškove. Recimo, loše vremenske prilike podigle su cenu pšenice, što je obično glavni trošak u uzgoju stoke i živine.

Kao odgovor na to, rukovodioci Tajsona rekli su da naplaćuju više ugostiteljima i maloprodajnim kupcima za svoje meso i prehrambene proizvode. Tokom poslednjeg kvartala, prosečne cene govedine ove kompanije porasle su za skoro jednu trećinu u poređenju sa prošlom godinom, dok su cene svinjskog mesa porasle za 38 odsto, a piletine za oko 19 odsto.

Foto: Pixabay

Rastuće cene pomogle su da se Tajsonov prihod poveća za 12% na 12,8 milijardi dolara u četvrtom fiskalnom kvartalu kompanije, dok je zarada porasla na 1,36 milijardi dolara, što je više nego udvostručeno u odnosu na isti kvartal prošle godine. Rezultati su nadmašili očekivanja analitičara, a akcije Tajsona porasle su za 2,7% na trgovanju u ponedeljak, piše WSJ.

Tajsonove profitne marže su takođe poboljšane, saopštila je kompanija. Operativne marže u njihovom poslovanju sa govedinom skočile su na 22,9% u poslednjem kvartalu, u poređenju sa 9,7% u istom kvartalu 2019. Njegovo poslovanje sa svinjetinom poboljšalo se u tom periodu na 4,7%, a operativne marže za gotovu hranu porasle su na 36,5%, sa 4,8% iz 2019.

Podsećamo, to je ista kompanija koja je nedavno donela, možda, najhrabriju odluku u korporativnom svetu: evo kako su ubedili čak 60.500 radnika da se vakcinišu.

Video: Burger na laboratorijski način: Nema više ubijanja krava, meso u tanjiru direktno iz epruvete

(Telegraf Biznis)