Lažno meso, ipak, gubi uticaj: Pada prodaja u zemlji koja je među prvima počela s proizvodnjom
Pad proizvodnje mesa biljnog porekla značajno je desetkovao vrednost akcija kompanije "Impossible Foods"
Kompanija "Impossible Foods", koja razvija zamene za meso, odnosno pljeskavice na biljnoj bazi, postoji od 2011. godine, ali čini se da tek u poslednje vreme dobija na značaju.
Ipak, to i ne čudi mnogo, budući da ekspanzija vegana i takve ishrane ne traje dugo unazad.
U okviru Telegraf Biznisa neretko pišemo o ovoj temi, te vas podsećamo na ekskluzivni intervju sa profesorom Jakovom Nahmiasom, osnivačem "Future Meat Technologies".
Tržište tzv. lažnog mesa i, uopšte, veganskih proizvoda - krenulo je naglo da se uspinje, jer je sve više pristalica tog načina ishrane. Međutim, izgleda da ne ide baš svima tako dobro.
Naime, pad proizvodnje mesa biljnog porekla desetkovao je vrednost akcija kompanije "Impossible Foods", koje nude zaposlenima. Sada je vrednost jedne deonice za zaposlene 1,67 dolara, i to predstavlja pad od 89% u odnosu na cenu iz oktobra 2021, kada su vredele 14,64 dolara po komadu.
U krugu finansiranja te godine, kompanija je prikupila 500 miliona dolara, što je podiglo njenu vrednost na 7 milijardi dolara.
Na sekundarnom tržištu akcijama se trenutno trguje po ceni od oko 6 dolara, rekao je Prab Ratan, šef tržišta kapitala u "Hiive"-u, tržištu za privatnu trgovinu akcijama. "Impossible" nije odgovorio na zahteve Blumberga za komentar.
Biljna hrana koja treba da oponaša ukus i osećaj mesa, izgubila je "tlo pod nogama" nakon početnog perioda brzog rasta, konstatuje njujorška agencija. Američka prodaja smrznutih alternativnih mesnih proizvoda pala je za 18% u dolarima i 20% po obimu, tokom 52 nedelje koje se završavaju 21. maja.
U odeljku za zamrznuto meso, prodaja mesnih alternativa je porasla za 2% u dolarima, a smanjena je za 8% po obimu tokom tog perioda. Kompanija "Impossible" iz Kalifornije je, inače, bila lider u toj kategoriji.
(Telegraf Biznis)