Kupovina Kraša i nova misterija: Šaranović zapravo ne kupuje za sebe, već za nama poznati MID Europa
Zašto bi srpski privrednik kupovao pet odsto kompanije na berzi nad kojom neće imati kontrolu? Zašto po toj ceni i zašto samo toliko? Možda je jednostavno - ne kupuje za sebe
Srpski privrednik Nebojša Šaranović kupuje akcije Kraša za fond MID Europa koji je već ranije nudio Marici Vidaković i braći Pivac da ih kupe od njih, to je informacija koja je počela da se širi u regionu.
Večernji list piše da, znajući da je posredi ulagač s portfeljem većim od 5,2 milijarde evra, jasnija je ekonomska (ne)logika otkupa precenjenih akcija u okolnostima u kojima Šaranović ne može da dođe do kontrolnog udela. Fond je orrijentisan na tržište srednje i istočne Evrope i očigledno je angažovao upućene lokalne igrače.
List podseća da fond nije krio interesovanje za širenjem na hrvatskom tržištu, a navode i da su prisutni i u Srbiji. Njihov interes za Kraš nije novost, već su ih spominjali kao potencijalnog kupca.
S obzirom na njihov poslovni model nepoznanica je samo koliko će se dugo zadržati, piše list.
Iz Kraša se oglasila Marica Vidaković koja je poručila kako nema apsolutno nikakav kontakt s MID Europom, ali:
- Jednom je stigao je dopis od njih na mail Kraša, tražili su klasičan poslovni sastanak na legitiman način, nakon što su u Srbiji preuzeli Bambi. Sastali smo se pre više od četiri godine i otad nije bilo nikakvog kontakta s njima. A ni tada nisu ništa nudili, to je bio klasičan poslovni razgovor. Izvor je loše upućen i našao je najjaču, a ne najslabiju kariku – precizirala je M. Vidaković.
Šaranović i dalje odbija komunikaciju s medijima, ali se tvrdi da njegova kompanija kupuje za sebe.
Da podsetimo, kompanija Kapa u Šaranovićevom vlasništvu otkupila je deonice Kraša u vrednosti većoj od 100 miliona kuna iako ne može da ih kontroliše čak i da kupi sve preostale deonice koje nisu u vlasništvu Braće Pivac.
Pitanje koje svi u regionu postavljaju jeste zašto to radi, da li je to siguiran ulazak na tržište EU, kontrola nad Krašovim brendom, ili je posredi nešto treće. Kao MID Europa.
Inače, poslednja transakcija koju je ta grupa obavila bila je prodaja Knjaz Miloša u Srbiji kompaniji Pepsi.
(Telegraf Biznis)