Drvna industrija kao izazov: Kako da idete u korak sa svetom, a da svet donesete u Srbiju

Gde je zaista Srbija, da li postavljamo i mi trendove, da li i možemo da se pohvalimo da bez obzira na veličinu zemlje, broj stanovnika igramo značajnu ulogu u proizvodnji nameštaja?

Foto ilustracija: Telegraf/Shutterstock

Promene koje se u drvnoj industriji dešavaju u proteklih 20 godina doprinele su činjenici da ovaj sektor danas predstavlja ogroman potencijal srpske privrede i da iz godine u godinu beleži trend rasta. Ukoliko pogledamo brojke, proizvodnja nameštaja veća je za 6,3 odsto, izvoz nameštaja za 12, a veoma je značajno i povećanje suficita za 56 miliona dinara, prema podacima Privredne komore Srbije.

Ovi podaci jesu značajni, ali možemo i na još jednostavniji i prilagođeniji način da objasnimo građanima značaj drvne industrije, ne samo u Srbiji, već i u inostranstvu.

Na primeru naše, kompanije koja ima učešće od 21 odsto u ukupnoj vrednosti izvoza nameštaja i godišnje napravi više od 2 500 000 paketa nameštaja, od čega se 80 odsto izveze, jasno je da je kupac u inostranstvu zadovoljan.

Ilustracije radi, radnici tu prave nameštaj koji se izvozi na četiri kontinenta u 51 zemlju Evrope, Azije, Afrike i Latinske Amerike podjednakim kvalitetom, ali sa specifičnom prilagođenom potražnjom odabranih vrsta drveta. To je i prilika da se stekne jasnija slika o tome gde je zaista Srbija, da li postavljamo i mi trendove, da li i možemo da se pohvalimo da bez obzira na veličinu zemlje, broj stanovnika, ipak, igramo značajnu ulogu u proizvodnji nameštaja.

Koliko se vodi računa o osavremenjivanju proizvodne opreme, toliko je potrebno konstantno praćenje novih svetskih tehnologija u izradi nameštaja. To je ono što kupac može da vidi kroz različite komade, od predsoblja, spavaće sobe, kuhinjskih elemenata.

Pogotovo u novembru kad pričamo sve više o Sajmu nameštaja.

Poslednjih godina proširile su se ponude i na salone nameštaja, sajamske akcije počinju ranije, duže traju. Današnji kupac je sve zahtevniji, probirljiv, želi dobar kvalitet, ali isto tako i dobar dizajn.

Očekivanja su velika, ali na obe strane. I proizvođači nameštaja očekuju reakcije kupaca, oni koji ih na to navode dobijaju uvek plus više u celokupnoj oceni.

I kupac očekuje uvek više. Od usluge prodaja, savetovanja do dostave. Izazovno, ali istovremeno i inspirativno.

Svake godine morate da smislite novu strategiju, da idete u korak sa svetom, a da svet donesete i u Srbiju.

(Autor: Aleksandar Ružesković, direktor marketinga Forma Ideale)