Čuvaj se mačke u džaku! Šta da uradite kada i vama "baja" s Fejsa pošalje ajfon koji niste naručili

Koliko god smo i sami svesni vesti ili primera iz bližeg okruženja da je neko prevaren prilikom naručivanja preko "proverene" onlajn stranice, i dalje raste broj žalbi potrošača na kupovinu proizvoda bez garancije od neovlašćenih distributera i onlajn prodavaca.

Foto: Pixabay

Potrošačima kao i dalje da nije žao svog novca i delujemo ponekad nesvesni posledica kupovine nelegalnih proizvoda i rizicima koje donosi ovakav pazar.

Dalje, malo znamo i o zaštiti našeg prava prilikom ovakvih kupovina.

Iz Nacionalne organizacije potrošača (NOPS) upozoravaju da je potrebna veća kontrola kako bi se konačno stalo na kraj nelagalnom poslovanju preko Fejsbuka, Instagrama ili sajtova poput "kupujem-prodajem".

Na takvim portalima se uglavnom može naći prodaja obuće ili odeće, bele tehnike, a nelojalna su konkurencija legalnim trgovcima i ovlašćenim prodavnicama.

Fizička lica, koja na takav način ubiraju korist trebalo bi prevesti u legalne tokove, upozorava NOPS, a za to je potrebna saradnja svih nas.

- Potrošač mora da zna da može da iskoristi svoja prava ukoliko mu se isporuči pogrešan proizvod ili ukoliko primeti da je u pitanju falš proizvod, ali isključivo kada ugovor zaključuju potrošač (fizičko lice) i trgovac (pravno lice, odnosno preduzetnik) - kaže Marko Dragić iz NOPS-a.

Zakon o zaštiti potrošača ne primenjuje na ugovorne odnose dva fizička lica, dodaje on.

Zbog toga je važno kupovati od registrovanog trgovca jer samo na taj način imate zakonska prava.

- Ukoliko kupite od običnog lica, potpuno ste obespravljeni. Jedino što preostaje kupcu jeste da prijave trgovca tržišnoj ili poreskoj inspekciji - navodi.

Objašnjava da trgovac mora da ima registrovanu onlajn prodavnicu u APR kako bi mogao da prodaje putem društvenih mreža. Zato je izuzetno važno da pre naručivanja proizvoda proverite da li je trgovac registrovan.

Samo u tom slučaju, ako je uređaj koji ste kupili neispravan, nepotpun ili nesaobrazan možete odmah vratiti uređaj i zahtevati popravku ili ga zameniti drugim.

(Telegraf Biznis)