Zašto brendovima ne trebaju dugačke reklame? Dovoljne su im 2 sekunde
Ako dugačak video oglas nema oznaku brenda ili proizvoda u prve dve sekunde, gledaoci neće imati pojma o čemu se radi, i njihova pažnja biće van tog fokusa
Samo ultrakratke reklame mogu da prenesu poruku brenda ili proizvoda, zaključak je najnovijeg istraživanja sprovedenog u Holandiji, a domaći stručnjaci slažu se da su sažete i jasne forme postale standard u prenošenju poruka.
Istraživanje agencije "IPG Mediabrands" i partnera pokazalo je da je identifikacija brenda neophodna u prve dve sekunde videa. Bilo da je reč o komercijalnom ili informativnom sadržaju, pogotovo onom koji se odvija digitalnim putem - suština je u sažetoj i jasnoj formi, jer naša pažnja brzo prelazi na druge stvari.
Duge reklame su ranije imale smisla, jer su bile jedinstven, inovativni način prikaza neke poruke ili kompanije, ali u današnje vreme, kada (ne)svesno konzumiramo enormnu količinu sadržaja svaki dan, skloni smo "upijanju" kratkih poruka koje izazivaju određenu emociju, odnosno instant reakciju.
Holandska studija pokazuje da u spotu koji traje dve sekunde 90 odsto gledalaca prepozna proizvod, 98 odsto vidi koji je brend u pitanju i 70 odsto razume poruku.
Ako dugačak video oglas nema oznaku brenda ili proizvoda u prve dve sekunde, gledaoci neće imati pojma o čemu se radi, navodi se u studiji čiji su rezultati pokazali i da 39 odsto ispitanika na Fejsbuku ili Instagramu pogleda samo prve 2 ili 3 sekunde spotova koji traju 20 do 30 sekundi.
(Telegraf Biznis/Tanjug)